Ciasto jabłkowo -kokosowe



Ciasto jabłkowo -kokosowe


    To ciasto często przynosiła do pracy moja koleżanka. Oczywiście wzięłam od niej przepis. I chociaż ściśle trzymam się podanej receptury, to moje nigdy nie wychodzi takie jak jej, ale też jest bardzo dobre.
Jego zaletą jest prostota i szybkość przygotowania. Kiedyś piekłam je dość często, później na wiele lat o nim zapomniałam. Dziś postanowiłam do niego wrócić, chociaż miałam obawę , że moim wybrednym dzieciom nie posmakuje. Myliłam się jednak i to bardzo. Musiałam się spieszyć ze zrobieniem zdjęcia, bo już czekali z talerzami w kolejce.



Ciasto jabłkowo - kokosowe - przepis

Składniki: tortownica śr. 26cm
  • 125g masła
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki
  • 4 jajka ( żółtka + piana)
  • 50g wiórków kokosowych
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki wody
  • 2 duże jabłka antonówki
  • cukier puder do posypania

Obrać jabłka. Usunąć gniazdo nasienne i pokroić na cienkie plasterki. 

Do rondla włożyć masło. Dodać cukier i wodę. Postawić na najmniejszym palniku i podgrzewać, aż wszystkie składniki się połączą, a cukier się rozpuści. Zestawić z ognia. Oddzielić żółtka od białek. Białka wstawić do lodówki. Żółta dodać do gorącej masy i ubijać mikserem na najwyższych obrotach do czasu otrzymania puszystego kremu. Zmniejszyć obroty na najmniejsze. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i dodać do masy cały czas ucierając.
Ubić na sztywno pianę z białek . Delikatnie połączyć  z ciastem. 
Do masy dodać wiórki kokosowe, pokrojone jabłka i kilka kropli aromatu waniliowego. Wszystko delikatnie wymieszać. 
Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia i zapiąć obręcz. Wlać ciasto. Wyrównać powierzchnię. Wstawić do nagrzanego do 180°C piekarnika i piec 45min.
Upieczone ciasto wyjąć z pieca i pozostawić do wystudzenia.
Zimne posypać cukrem pudrem.
Smacznego:)
Aronia


Comments

0 komentarze:

Prześlij komentarz

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ