Tort cappuccino



      Wszyscy zazwyczaj czynią jakieś postanowienia noworoczne. Postanowiłam również i ja, mianowicie, że w tym roku w naszej diecie będzie więcej błonnika, czyli warzyw, owoców, pełnego ziarna i kaszy, zwłaszcza gryczanej. Póki co, świętowaliśmy jednak powrót do normalności czyli przywrócenie po 50 latach dnia wolnego od pracy w święto Trzech Króli. Był więc uroczysty rodzinny obiad zwieńczony deserem w postaci tortu cappuccino prezentowanego we wspominanej tu już przeze mnie książce Dr Oetkera. Stał się on ulubionym tortem moich dzieci. W ostatnim miesiącu piekłam go już chyba ze trzy razy. Może dlatego, że smakiem przypomina batonik Kinder Delice.
W oryginalnym przepisie jest to czekoladowy biszkopt przełożony masą z gorzkiej czekolady i obłożony warstwą kremu z mascarpone. Ja nieco zmodyfikowałam ten przepis. Zrezygnowałam z czekoladowej masy , która ginęła gdzieś w tym ciemnym biszkopcie i zastąpiłam ją masą mascarpone ( zrobiłam jej więcej ) do której dodałam trochę polewy czekoladowej. Przygotowanie tego tortu nie sprawia trudności i zajmuje mało czasu. Zachęcam więc wszystkich do spróbowania.


Tort cappuccino - przepis
(Źródło - "Czekoladowe ciasta" Dr Oetkera)
Składniki: tortownica  śr 26 cm

Ciasto:
  • 200g gorzkiej czekolady o zawartości 60% kakao
  • 175g masła
  • 4 jajka
  • 125g miałkiego cukru
  • 125g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 opakowania po 25g rozpuszczalnej kawy cappuccino
  • 1 łyżka gorącej wody

Czekoladę połamać na kawałki i razem z masłem roztopić w kąpieli wodnej. Wymieszać i schłodzić. 
Proszek cappuccino zalać gorącą wodą o odstawić do wystudzenia.
Jajka ubić mikserem na najwyższych obrotach przez minutę. Stopniowo dosypywać cukier i ubijać jeszcze 3 minuty. Dodać przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Na końcu ostrożnie wymieszać z masłem czekoladowym i kawą rozpuszczoną w wodzie. Przełożyć do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Wyrównać powierzchnię. Wstawić do piekarnika nagrzanego do temp. 180°C i piec 35 minut. Upieczone ciasto wyjąć z formy i zostawić do ostudzenia.

Do nasączenia:
  • 1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej w proszku
  • 1 łyżeczka cukru
  • ½ szklanki wrzącej wody

Kawę rozpuszczalną zalać wrzącą wodą. Dodać cukier i wymieszać. Ostudzić.

Krem z mascarpone:
  • 750g serka mascarpone
  • 95g cukru pudru
  • 375g naturalnego serka śmietankowego

Mikserem wymieszać serek mascarpone z cukrem pudrem i chudym serkiem. 1/3 masy odłożyć do drugiego naczynia i wymieszać z 2 łyżkami polewy.

Z biszkoptu zdjąć papier do pieczenia i przeciąć ciasto w poziomie na pół. Spodnią warstwę tortu nasączyć kawą. Rozsmarować na niej masę serową z polewą czekoladową. Przykryć drugą połową ciasta. Również nasączyć ją kawą. Boki i wierzch tortu posmarować  kremem mascarpne.

Polewa:
  • 150g gorzkiej czekolady o zawartości 60% kakao
  • 150ml słodkiej śmietanki kremowej 30% tłuszczu

Przygotować  polewę. Śmietankę podgrzać do 50 °C. Zestawić z ognia. Dodać połamaną na kawałki czekoladę i dokładnie wymieszać.
Nanieść na tort polewę. Rozprowadzić łyżką tak , aby się przelała po bokach. Zostawić do zastygnięcia.
Smacznego :)
Aronia


Comments

0 komentarze:

Prześlij komentarz

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ