Knedle ze śliwkami



Knedle ze śliwkami


    Ulubione danie mojego męża. Robię mu je od lat, ale dopiero w tym roku się na nie skusiłam, co prawda trochę z konieczności. Jakoś do tej pory nie przepadałam za słodkimi potrawami. Zazwyczaj przygotowywałam dla siebie na obiad coś innego, albo pozostawałam przy samej zupie. 
Tym razem zupy nie było, wymyślać czegoś innego mi się nie chciało, a że byłam bardzo głodna, postanowiłam się przełamać. Zostałam jednak mile zaskoczona. Może nie będę ich wielką fanką ale koniec z dwoma daniami.


Knedle ze śliwkami-przepis

Składniki dla 4 osób:
  • 600g obranych i ugotowanych ziemniaków 
  • 225g mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • 300g śliwek
  • cukier
  • 4 łyżki roztopionego klarowanego masła
  •  do posypania cukier puder i cynamon (opcjonalnie)

Umyć  śliwki i wydrylować rozcinając do połowy wzdłuż dłuższego boku, tak aby  zachować je w całości.
Wystudzone ziemniaki zmielić w maszynce do mięsa.  Dodać mąkę, jajko oraz sól i wyrobić na gładkie, elastyczne ciasto. Nie należy go wygniatać zbyt długo, bo zrobi się rzadkie pod wpływem ciepła rąk. Ja zagniatam je  przy użyciu robota kuchennego. Z tak przygotowanego ciasta  uformować długi wałek . Jego średnica zależy od wielkości śliwek i tego jakie wolimy knedle; z grubszą warstwą ciasta czy cieńszą. Wałek pokroić na około 3cm kawałki . Każdy kawałek lekko spłaszczyć i położyć na środku śliwkę. Do jej środka wsypać 1/4 łyżeczki cukru. Zlepić brzegi i  uformować kulę. Układać na posypanej mąką desce.

Zagotować w garnku  2 litry wody. Wsypać pół łyżeczki soli. Wkładać do wrzątku  knedle, delikatnie, aby się nie popsuły, najlepiej na łyżce cedzakowej. Przytrzymać chwilę każdy na łyżce w wodzie i dopiero opuszczać na dno, wtedy się do niego nie przykleją. Gotować 4-5 minut od ponownego zagotowania wody. Wyjmować łyżką cedzakową na półmisek. Polać roztopionym masłem. Ewentualnie posypać cukrem pudrem i cynamonem.
Smacznego :)
Aronia


COMMENTS

3 komentarze:

  1. Muszą być pyszne!!! Czy śliwki muszą być świeże, czy mogą być "z soku"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze używam świeżych lub ewentualnie mrożonych ( nie rozmrażam ich wcześniej), takich z soku nigdy nie próbowałam. Nie wiem jak wyglądają. Generalnie śliwki powinny być jędrne i nie rozciapane.

      Usuń
  2. Knedle ze śliwkami robię często ponieważ śliwki rosną mi w ogrodzie. Moje dzieci je uwielbiają i jest to dobry pomysł kiedy znowu nie mamy pojęcia co zrobić na obiad. Szybkie, łatwe i tanie.Polecam.

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ