Bajaderka




Chociaż jako nastolatka często miałam na nią ochotę to nigdy nie odważyłam się jej spróbować. Krążyło o tych ciastkach tyle różnych opowieści, że skutecznie mnie to powstrzymywało przed konsumpcją, chociaż na wystawie w cukierni wyglądały bardzo smakowicie. Gdy więc zobaczyłam ten przepis pomyślałam, że wreszcie nadszedł czas na ralizację moich niespełnionych do tej pory cukierniczych pragnień. Zabrałam się do pracy i sama upiekłam to ciasto. Zajadałam je potem z apetytem wiedząc, że żadna przykra niespodzianka na pewno mnie nie spotka. Było właśnie takie jak je sobie wyobrażałam.



Bajaderka
(źródło – MojeCiasto.pl)
Składniki: prostokątna forma o wym. 22x28cm

Ciasto:
  • 250g miękkiego masła lub margaryny
  • 200g cukru
  • 2 jajka
  • 420g mąki
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia

Przełożyć wszystkie składniki ciasta do miski i wyrobić mikserem do połączenia składników. Przełożyć na matę i szybko zagnieść ciasto. Podzielić na dwie części w proporcji 2/5 i 3/5.
Przygotować dwa arkusze papieru do pieczenia dostosowane do wielkości blaszki. Na każdym rozwałkować porcję ciasta. Piec 25minut w temp. 180°C. Jako pierwszy upiec grubszy placek. Przełożyć go na kratę kuchenną i wystudzić. Drugi placek stanowiący spód ciasta zostawić  do wystudzenia w formie.

Masa:
  • 1 szklanka mleka
  • 100g cukru pudru
  • 2 szklanki bakalii (suszone morele, rodzynki, orzechy)
  • 100g gorzkiej czekolady
  • 5 łyżek kakao
  • 400g twardej marmolady

Wymieszać w misce mleko, kakao, cukier puder, roztopioną w kąpieli wodnej czekoladę i połowę marmolady. Pokruszyć rękami grubszy placek na kawałki i dodać do masy. Wsypać pokrojone bakalie. Wymieszać wszystko dokładnie łyżką. Rozsmarować resztę marmolady na drugim placku pozostawionym w formie. Przykryć równomiernie przygotowaną masą i lekko ją ugnieść. 

Polewa:
  • 100g gorzkiej czekolady
  • 1/2 szklanki śmietanki 30%

Podgrzać w rondelku śmietankę. Wsypać połamaną na kawałki czekoladę i mieszać do uzyskania gładkiej jednolitej konsystencji. Wylać na  masę. Wstawić do lodówki aby masa  dobrze się ścisnęła, a polewa zastygła. Gotowe ciasto pokroić na kwadraty.

Smacznego :)
Aronia

COMMENTS

5 komentarze:

  1. bardzo pyszne bajaderkowe obrazki

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda.
    Nigdy nie próbowałam, zapisuję więc przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bajaderki robię w formie kuleczek z resztek biszkoptów albo ciast czekoladowych - mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłem tę bajaderkę wczoraj według podanego przepisu... masa wyszła bardzo rzadka... nie polecam tego przepisu... miałem gdzies swój, który stosowałem, niestety zgubiłem i trafiłem na ten... niestety źle trafilem
    NIE POLECAM!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo dziwne. Przepis pochodzi ze strony MojeCiasto.pl i był sprawdzony przez wiele osób. Nigdy żadna nie zgłaszała podobnych uwag. Podobnie ja, mi zawsze wychodzi odpowiedniej konsystencji co zresztą widać na zdjęciach.

      Usuń