Czekoladowe babeczki na bogato





Do przygotowania tych mocno czekoladowych babeczek użyłam gorzkiego kakao i czekolady o zawartości kakao 70%. Dodatkowo dosypałam do środka sporą ilość czekoladowych kropelek do zapiekania. Udekorowałam je kremem czekoladowym na bazie serka śmietankowego z dodatkiem soli i muszę przyznać, że gorzka czekolada świetnie się zgrała z tą lekko słoną nutą. Ozdobiłam je cukrowymi śnieżynkami, bo choć wszyscy już czujemy wiosnę to kalendarzowa zima nadal trwa. Polecam je wszystkim miłośnikom czekolady.


Czekoladowe babeczki na bogato
Składniki na 20szt.

Ciasto:
  • 100g masła 
  • 0,75 szklanki cukru
  • 1,5 szklanki mąki
  • 0,5 szklanki kakao
  • 0,5 szklanki jogurtu naturalnego
  • 0,5 szklanki wody
  • 2 jajka
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka domowego ekstraktu waniliowego
  • 0,75 szklanki czekoladowych kropelek do zapiekania

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Miękkie masło utrzeć z cukrem i ekstraktem waniliowym na puszysty krem. Cały czas ucierając dodawać po jednym jajku. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i kakao, a jogurt z wodą. Dodawać do utartej masy na przemian: raz  mąkę z kakao, raz wodę z jogurtem. Ucierać na wolnych obrotach do połączenia składników. Wsypać czekoladowe kropelki do zapiekania i delikatnie wszystko wymieszać. Przełożyć ciasto do papierowych foremek wypełniając je do 3/4 wysokości. Piec 20 minut w temp. 180°C. Upieczone babeczki wystudzić w foremkach na kracie  kuchennej. Ja użyłam wolnostojących foremek, ale mogą być zwykłe papilotki i forma do muffinek.

Krem:
  • 250g serka śmietankowego w temp. pokojowej
  • 75 g gorzkiej czekolady
  • 50g masła w temp. pokojowej
  • cukrowe śnieżynki do dekoracji

Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej.  Serek śmietankowy utrzeć z masłem. Dodać przestudzoną czekoladę i dokładnie wymieszać. Przełożyć do worka cukierniczego i ozdobić babeczki. Udekorować cukrowymi śnieżynkami. 

Smacznego :)
Aronia


COMMENTS

7 komentarze:

  1. Wyglądają fantastycznie, musiały smakować obłędnie czekoladowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) rzeczywiście tak smakowały :)

      Usuń
  2. Super dekoracja babeczek :) Wyglądają obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie wypasione babeczki to ja lubię! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. to ja sobie tylko kucnę cichutko i będę podziwiać.....:)

    OdpowiedzUsuń