Ciasto czekoladowe z żurawiną



Ciasto czekoladowe  z żurawiną



       Koniec poświątecznego leniuchowania, czas się zabrać za pieczenie. Chociaż tak z ręką na sercu to odpoczywałam jedynie od pieczenia, bo różnych innych zajęć mi nie brakowało. Musiałam zadbać o swój ogród, dokarmić  krzewy i drzewka owocowe aby latem móc zajadać się owocami zrywanymi prosto z drzewa. Czekają na mnie jeszcze w lesie truskawki. Ale tam sezon wegetacyjny zaczyna się zawsze z opóźnieniem, więc mam jeszcze trochę czasu. Jak się uda to może pod koniec tygodnia się tam wybiorę. Tylko czy da  się to pogodzić z imieninami męża i rodzinnym obiadem w niedzielę nie wiem. Zobaczymy.
Tymczasem upiekłam pyszne, czekoladowe ciasto z żurawiną. 
Przed świętami otrzymałam słodką przesyłkę od firmy Bakalland. Część bakalii zużyłam do świątecznych wypieków, ale trochę jeszcze zostało. Między innymi suszona żurawina. 
Ciasto jest miękkie, wilgotne w stylu Brownie z warstwą masy serowo-czekoladowej takiej samej jak w ciasteczkach  Melting moments. Posypałam je po wierzchu suszoną żurawiną i polałam białą czekoladą. Może nie wygląda zbyt efektownie, ale smakuje wyśmienicie.


Ciasto czekoladowe  z żurawiną

ILOŚĆ PORCJI - 14

Ciasto czekoladowe  z żurawiną-składniki

Ciasto czekoladowe:
  • 100g masła
  • 80g gorzkiej czekolady
  • 90g cukru
  • 50g gęstej kwaśnej śmietany
  • 80g mąki pszennej
  • 1 łyżka kakao bez cukru
  • 2 duże jajka
  • 1 łyżeczka domowego ekstraktu waniliowego
  • 1 łyżeczka rumu
  • szczypta proszku do pieczenia

Masa serowo-czekoladowa:
  • 300g serka śmietankowego
  • 150g białej czekolady
  • 1 łyżka soku z limonki
  • 70g suszonej żurawiny 

Ciasto czekoladowe  z żurawiną-wykonanie

Przygotowanie ciasta:
Roztopić gorzką czekoladę w kąpieli wodnej. Odstawić do przestudzenia. Miękkie masło utrzeć z cukrem na puszysty krem. Dodać kolejno po jednym jajku, mieszając dokładnie przed dodaniem następnego. Delikatnie wymieszać na wolnych obrotach z roztopioną czekoladą, śmietaną, ekstraktem waniliowym i rumem.
Połączyć mąkę z proszkiem do pieczenia i przesiać w dwóch porcjach do masy. Krótko wymieszać na wolnych obrotach.

Pieczenie:
Przełożyć ciasto na wyłożoną papierem do pieczenia blachę o wym. 14x28cm i równomiernie rozprowadzić. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180°C na 25-30 minut. Wystudzić w formie.

Przygotowanie masy serowo-czekoladowej:
Roztopić białą czekoladę w kąpieli wodnej. Jedną łyżeczkę przełożyć do worka cukierniczego.
Utrzeć serek śmietankowy. Dodać przestudzoną czekoladę i sok z limonki. Dokładnie wymieszać i przełożyć na wystudzone ciasto czekoladowe. Posypać suszoną żurawiną i polać po wierzchu odłożoną do worka cukierniczego białą czekoladą. Wstawić na godzinę do lodówki aby masa serowo-czekoladowa stężała.
Smacznego :)
Aronia


COMMENTS

4 komentarze:

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ