Sałatka truskawkowa z niebieskim serem pleśniowym



Sałatka truskawkowa z niebieskim serem pleśniowym

       Prosta, ale jakże pyszna sałatka. W sezonie truskawkowym trzeba ją obowiązkowo zrobić przynajmniej raz. Zajadałam ją dzisiaj na obiad i na kolację. I na tym nie koniec. Bo i własnych truskawek mam pełne łubianki i właśnie dostałam porządny kawałek francuskiego sera z niebieską pleśnią o lekko orzechowym smaku. Mąż nie przepada za nim, więc wszystko jest dla mnie.
Oprócz sera i truskawek w sałatce znalazły się jeszcze jagody, pistacje i sałata. Użyłam sałaty ozdobnej, bo tylko taka akurat była. Wszystko okrasiłam dressingiem na bazie oleju rzepakowego z dodatkiem octu balsamicznego.


Sałatka truskawkowa z niebieskim serem pleśniowym

ILOŚĆ PORCJI - 2

Sałatka truskawkowa z niebieskim serem pleśniowym - składniki

  • 3 liście sałaty 
  • 1 szklanka pokrojonych truskawek
  • 1/3 szklanki jagód
  • 150g niebieskiego sera pleśniowego
  • garść wyłuskanych solonych pistacji 

Dressing
  • 3 łyżki oleju rzepakowego
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • pół łyżeczki miodu
  • pół łyżeczki  octu balsamicznego
  • sól
  • biały pieprz

Sałatka truskawkowa z niebieskim serem pleśniowym - wykonanie

Umyć sałatę, porwać na kawałki i osuszyć w suszarce. Ser pokroić w kostkę. Przełożyć do miski, dodać pokrojone truskawki, jagody i pistacje. Delikatnie wymieszać.

Przygotowanie dressingu:
Wymieszać wszystkie składniki dressingu. Doprawić solą i białym pieprzem. Polać sałatkę tuż przed podaniem.

Smacznego :)
Aronia

Comments

0 komentarze:

Prześlij komentarz

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ