Deser z Wiśni nadwiślanki i ciasta czekoladowego




  
    Są takie ciasta, które zawsze wyrastają z lekką górką. Ja dość często piekę  takie jedno czekoladowe do tortu i zawsze muszę tę górkę ściąć.  Nie to żeby się zmarnowało, ciasto jest tak smaczne, że ustawia się do niego kolejka. Chyba, że nikogo nie ma akurat w domu, wówczas jest szansa na jego przetworzenie. A można z niego jeszcze zrobić naprawdę wiele ciekawych  rzeczy np. bardzo popularne w USA i nie tylko cake pops.
One jednak wymagają trochę czasu, którego akurat  wczoraj nie miałam za wiele. Wymyśliłam więc bardzo prosty i szybki  deser z dodatkiem wiśni, na które  akurat jest pełnia sezonu. Moje ciasto było dość słodkie, toteż połączyłam je z  kwaskowatą Wiśnią Nadwiślanką, masą serowo-jogurtową słodzoną lipowym Miodem drahimskim i startą gorzką czekoladą. A i jeszcze odrobina domowej nalewki z wiśni. Było pysznie.
Miód drahimski jest miodem pszczelim nektarowym z Pojezierza Drawskiego wyróżniającym się niskim poziomem hydroksymetylofurfuralu czyli substancji zapachowej niekorzystnej dla człowieka i pszczół oraz  wysoką zawartością cukrów redukujących i pyłku przewodniego. W miodzie tym występują także pyłki unikatowych roślin reliktowych i endemicznych z regionu Pojezierza. Może być gryczany, rzepakowy, wrzosowy, lipowy oraz wielokwiatowy Nazwa miodu pochodzi miejscowości Stare Drawsko, które dawniej nazywała się Drahim.



ILOŚĆ PORCJI - 3

Deser z Wiśni nadwiślanki i ciasta  czekoladowego-składniki

  • 400g ciasta czekoladowego
  • 200g Wiśni nadwiślanki ChNP
  • 150g jogurtu naturalnego
  • 150g serka mascarpone
  • 1 łyżka lipowego Miodu drahimskiego ChOG
  • 3 łyżki bitej śmietany
  • 2 łyżki startej gorzkiej czekolady
  • 20ml likieru wiśniowego

Deser z Wiśni nadwiślanki i ciasta czekoladowego -wykonanie

Ciasto połamać  na kawałki. Jogurt naturalny wymieszać z serkiem mascarpone i miodem. Przygotować trzy pucharki. Układać warstwami poszczególne składniki w następującej kolejności: kawałki ciasta czekoladowego, likier wiśniowy, masa jogurtowo-serowa z miodem, starta czekolada, wiśnie nadwiślanki. Czynność powtarzać do wyczerpania składników. Gotowy deser ozdobić bitą śmietaną, wisienką i wiórkami czekoladowymi.
Smacznego :)
Aronia


COMMENTS

7 komentarze:

  1. Wspaniały deser taki orzeźwiający i bardzo smaczny.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. rewelacyjny deser:) chętnie bym zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety bardzo szybko zniknął :) nawet sama się nie załapałam :)

      Usuń
  3. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ