Kruche babeczki z musem czekoladowym i wisienką




  
      W nocy jeszcze mi się nie śnią, ale gdy zamykam oczy to je widzę, obsypane ciemnymi, soczystymi owocami. W ciągu ostatniego tygodnia przerobiłam ich tyle, że zaczyna brakować miejsca w mojej spiżarni. A wszystko po to by mieć później pyszną nalewkę do nasączania tortów, kompot do obiadu, frużelinę do deserów i aromatyczne owoce do ciast. Stąd też między innymi taka moja mała aktywność ostatnio na blogu. Chłopcy zaczęli się jednak mocno domagać czegoś słodkiego i obowiązkowo czekoladowego. Musiałam wygospodarować chwilę by zaspokoić ich apetyt.

Wieczorem zagniotłam ciasto, a dziś z samego rana upiekłam kruche babeczki. Wypełniłam je musem z gorzkiej czekolady i  soczystą, kwaskowatą wisienką. Posypałam delikatnie różowym cukrem. Wrażenia smakowe trudno opisać słowami. Powiem tylko, że jedzenie ich to rozkosz dla podniebienia.



ILOŚĆ SZTUK - 20

Kruche babeczki z musem czekoladowym i wisienką - składniki

Kruche ciasto

Mus czekoladowy
  • 250ml śmietanki kremowej o zawartości tł. min 30%
  • 150g gorzkiej  czekolady o zaw. kakao 70%
  • 2 łyżki soku wiśniowego lub likieru w wersji dla dorosłych
  • 0,5 łyżeczki żelatyny
  • 1 łyżka zimnej wody

Dekoracja
  • 20 Wiśni nadwiślanek ChNP
  • różowy cukier błyszczący 

Kruche babeczki z musem czekoladowym i wisienką - wykonanie

Przygotowanie kruchego ciasta:
Przesiać mąkę na stolnicę. Dodać pokrojone na kawałki zimne masło. Posiekać wszystko do konsystencji kaszy. Dodać cukier, ekstrakt waniliowy i żółtka. Zagnieść gładkie, elastyczne ciasto. Zawinąć w folię i włożyć na godzinę do lodówki.

Pieczenie:
Metalowe foremki do babeczek wysmarować dokładnie masłem. Schłodzone ciasto rozwałkować na grubość 3 mm. Wycinać krążki nieco większe niż średnica foremek i wylepić nimi foremki. Piec 15min w temp. 190°C. Wyjąć zaraz po upieczeniu na kratę kuchenną i wystudzić.

Przygotowanie musu czekoladowego:
Roztopić w kąpieli wodnej gorzką czekoladę. Odstawić do przestudzenia.
Śmietanę kremówkę ubić na sztywno. Przed ubiciem śmietanę należy dobrze schłodzić. Ja wstawiam ją do zamrażarki na 15 minut, a naczynie, w którym będę ją ubijać do lodówki.
Żelatynę zalać zimną wodą i zostawić do napęcznienia, a następnie podgrzać do rozpuszczenia.
Do ubitej na sztywno śmietany wlewać cienkim strumieniem chłodną czekoladę, cały czas ubijając. Gdy oba składniki dobrze się połączć dodać sok wiśniowy i rozpuszczoną żelatynę, wcześniej wymieszaną z jedną łyżeczką musu dla wyrównania temperatury. Całość delikatnie wymieszać. 
Mus czekoladowy przełożyć do worka cukierniczego i wyciskać porcję musu do każdej babeczki.

Dekoracja:
Na środku kłaść po jednej  wisience. Wstawić do lodówki na 15 minut aby mus lekko stężał. Przed podaniem posypać różowym cukrem.


Smacznego :)
Aronia


COMMENTS

5 komentarze:

  1. Nie wiem jak ty piekłaś te babeczki ale sa niemalże jak z profesjonalnej cukierni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) dużo piekę więc nabrałam wprawy, ot cała tajemnica :)

      Usuń
  2. Mmm, coś cudownego :) Wiśnie i ciemna czekolada to duet doskonały :)

    OdpowiedzUsuń
  3. małe cudeńka :) aż szkoda jeść!

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ