Ciasto kubeczkowe z brzoskwiniami






Wreszcie udało mi się dołączyć do akcji CIASTO NA NIEDZIELĘ organizowanej przez Bożenę. Wielokrotnie mnie zapraszała, ale zawsze coś stawało na przeszkodzie.  A to brak czasu, a to rodzinne święto i trzeba było piec tort, a to pieczenie ciasteczek na kiermasz. W końcu jednak postanowiłam się zmobilizować i udało się. Tym bardziej, że zaproponowane przez Nią ciasto jest bardzo proste i szybkie do zrobienia. Nie potrzeba wagi, miksera ani innych pomocników. Wystarczą dwie miski, dwie łyżki (duża i mała)  oraz kubeczek po jogurcie. To właśnie on jest kluczowy w całej zabawie. Jogurt jest istotnym składnikiem ciasta a kubeczek po nim doskonałą miarką do odmierzania składników.
Ciasto z dodatkiem jogurtu jest miękkie i wilgotne. Można je upiec bez niczego i później delikatnie oprószyć cukrem pudrem. Można też dodać ulubione owoce.  W oryginale ciasto pieczone było w prostokątnej formie z dodatkiem gruszek i cynamonu, a po upieczeniu posypane suto cukrem pudrem. Przepis pochodzi z bloga „Sweet dreams”.
W stosunku do oryginału zmniejszyłam ilość cukru, zamieniłam gruszki na brzoskwinie, zrezygnowałam z cynamonu i upiekłam ciasto w tortownicy. Po upieczeniu polukrowałam. Owoce pokroiłam w ósemki i ułożyłam na wierzchu, ale można też pokroić je w kostkę i dodać do środka.


Ciasto kubeczkowe
(Źródło)

Składniki na tortownicę o śr. 23cm

Ciasto:

Przełożyć jogurt do miski. Wlać olej odmierzając potrzebną ilość kubeczkiem po jogurcie. Wbić jajka  i dodać ekstrakt waniliowy. Wymieszać łyżką lekko ubijając. Kubeczek po jogurcie umyć i wytrzeć do sucha.
Do drugiej miski wsypać mąkę, cukier i proszek do pieczenia. Do odmierzenia mąki i cukru użyć kubeczka po jogurcie. Całość wymieszać i przesypać porcjami do masy jajeczno-jogurtowej. Wymieszać łyżką do uzyskania jednolitej konsystencji. Przelać ciasto do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia (samo dno). Każdą połówkę brzoskwini przekroić na cztery części. Cząstki brzoskwiń ułożyć na wierzchu ciasta. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 175°C na 50 minut. Przed wyjęciem sprawdzić patyczkiem (powinien być suchy) czy ciasto się upiekło. Zostawić na 15 minut w tortownicy. Następnie zdjąć obręcz i wystudzić ciasto na kracie kuchennej.

Lukier:
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1-1,5 łyżeczki jogurtu naturalnego

Cukier puder wymieszać z jogurtem i polać zimne ciasto.

Smacznego :)
Aronia

Razem ze mną piekły :

COMMENTS

23 komentarze:

  1. Piekne wyszlo!! Nie wiem co podziwiac: wypiek czy zdjecie))) Dziekuje za wspolne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również serdecznie dziękuję :)

      Usuń
  2. Przeurocza aranżacja zdjęć! Podziwiam ogromnie, bo u mnie to ciągle kuleje ;) Dzięki za Wspólne Pieczenie i oby jak najszybciej do następnego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, staram się i ciągle uczę :) dużo pracy jeszcze przede mną :)

      Usuń
  3. piękne zdjęcia,ciacho musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, nie jadłam z uwagi na gluten, ale szybko znika więc chyba tak :)

      Usuń
  4. Wyszło pięknie i takie równiutkie. Też cukru dałam mniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja to już tak standardowo zmniejszam ilość cukru we wszystkich wypiekach :)

      Usuń
  5. Piękne zdjęcia, więc najlepiej byłoby oglądać je jedząc taki apetyczny kawałek ciacha ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za docenienie moich fotograficznych starań :) jeszcze został kawałek, mogę podrzucić :)

      Usuń
  6. Jak pysznie wygląda, dziekuje za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super , że w końcu dołączyłaś do naszego grona.. dziękuję..a Twoje ciasto..no brak słów...ślinka cieknie na jego widok....Zapraszam ponownie,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, w miarę mozliwości postaram się brać udział :)

      Usuń
  8. Uwagę przyciągnęła kubeczkowa nazwa ;-) a zdjęcia faktycznie śliczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kubeczkowe bo wszystkie składniki odmierzamy jednym kubeczkiem, a Ty pewnie myślałaś, że to coś w stylu "babeczka z kubeczka" :)

      Usuń
    2. Broń cie... Nie podejrzewałabym cie o babeczkę z kubeczka ;-) . Raczej myślałam że z kilku foremek "babeczkowych" ;-)

      Usuń
    3. a ja nie miłm na myśli gotowca, tylko taką przez siebie zrobioną i upieczoną w kubeczku :) od gotowców trzymam się z daleka :)

      Usuń
  9. Ciacho świetne, a zdjęcia cudne - cieszą oczy niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bajecznie proste, a jakie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepyszne, zmniejszyłam tylko, jak zawsze, ilość cukru, a samo ciasto pieczone w prodiżu. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń