Czekoladowe ciasto bananowe






W cotygniodniowym cyklu „Ciasto na niedzielę” tym razem każdy piekł to na co miał ochotę. W końcu był to Dzień Kobiet, więc można było trochę poszaleć. Pomyślałam, że organizatorka akcji z premedytacją nie narzuciła z góry żadnego przepisu bo miała nadzieję, że może przyłączą się też jacyś panowie gotowi w ten dzień wyręczyć swoje  żony. Ja niestety na to nie mogę liczyć. A poza tym i tak nie obchodzę tego święta. Tak mi się jakoś źle kojarzy z minioną epoką. Ciasto przygotowałam sama.
Pierwotnie miało być inne. Ale kilka mocno dojrzałych bananów prosiło się już usilnie o zagospodarowanie. Nie było wyjścia. Musiałam upiec ciasto bananowe, oczywiście w wersji czekoladowej. Takie ciasto to doskonały pomysł na przemycenie niejadkom bananów. Moi synowie są już dorośli ale też czasem muszę jeszcze coś zakamuflować.
Za bananami nie przepadają ale ciasto zajadli aż im się uszy trzęsły. Jeżeli użyjemy naprawdę dojrzałych bananów ich smak nie będzie wyczuwalny. Moje były prawie czarne.





Czekoladowe ciasto bananowe

Składniki na małą keksówkę o wym. 25x11cm

Ciasto:
  • 3 bardzo dojrzałe banany
  • 200g mąki
  • 2 jajka
  • 100g brązowego cukru
  • 1/2 szklanki oleju (najlepiej  tłoczonego na zimno)
  • 20g kakao
  • 50g startej gorzkiej czekolady
  • 3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli

Banany rozgnieść widelcem. Utrzeć jajka z cukrem i ekstraktem waniliowym. Dodać rozgniecione banany i olej. Ucierać jeszcze przez kilka minut. Wymieszać mąkę z kakao, kawą, proszkiem do pieczenia, sodą i szczyptą soli. Przesiać do masy jajecznej. Wsypać startą czekoladę. Mieszać na wolnych obrotach do uzyskanie jednolitej konsystencji.
Formę keksową wysmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia. Przelać ciasto i wstawić do piekarnika nagrzanego do 175°C na 50 minut. Przed wyjęciem z piekarnika sprawdzić patyczkiem (powinien być suchy)  czy ciasto się upiekło. Wystudzić je w formie.
Wystudzone ciasto wyjąć na kratę kuchenną.

Polewa:
  • 100g czekolady deserowej
  • 1 łyżka  oleju (najlepiej tłoczonego na zimno)

Roztopić w kąpieli wodnej czekoladę. Wymieszać z olejem i polać ciasto.

Smacznego :)
Aronia


Razem ze mną piekli :

COMMENTS

20 komentarze:

  1. Dziękuje za wspólne pieczenie, a na ciasto chętnie bym się wprosiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pięknie ja od jakiegoś czasu mam zamiar takie upiec ale ciągle zapominam, zapisałam sobie już ;-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli lubisz banany upiecz koniecznie :)

      Usuń
  3. Wyglada oblednie! Dziekuje za wspolne pieczenie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Obłędnie wygląda. Ale bym zjadła kawałeczek.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ciasto bananowe! Zawsze utylizuję w nim te przejrzałe, poczerniałe banany, których nienawidzę ;) Wersji czekoladowej jeszcze nie robiłam, tylko tę "zwykłą": Ciasto bananowe w polewie czekoladowej . Muszę Twoją koniecznie wypróbować. Ja z kolei na Dzień Kobiet prozdrowotnie i dietetycznie :) Pełnoziarniste ciasto z burakiem i porzeczką. Dzięki za wspólne pieczenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ apetyczne!!! Dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O mój Boże! Uwielbiam ciasta czekoladowe :) Chcę je jeść! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z bananami czekoladowe lubię najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja uwielbiam wszystko co bananowe, desery, ciasta, ciasteczka i koktajle :)

      Usuń
  9. musi być smaczne:) piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, nam bardzo smakowało :)

      Usuń
  10. Oj ja tez mam czasto banany, ktore wolaja glosno o zagospodarowanie!
    A taki sposob bardzo, ale to bardzo mi sie podoba!
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. banany świetnie się sprawdzają w wypiekach, można nimi zastępować jajka :)

      Usuń
  11. Wygląda rewelacyjnie i mega czekoladowo:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy make zwykla mozna zastapic bezglutenowa np.mieszanka uniwersalna lub ryzowa z gryczana?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proponuję zastąpić mąką gryczaną. Piekłam już podobne ciasto http://cafeamaretto.blogspot.com/2015/03/czekoladowa-baba-gryczana-z-zurawina.html i wyszło bardzo dobre. Gotowa mieszanka też może być.

      Usuń