Tort o smaku marakui na bazie musu z białej czekolady





Nie ma dla mnie lepszego połączenia niż biała czekolada, śmietana i marakuja. Pierwszy raz zetknęłam się z nim na warsztatach w Akademii Czekolady Barry Callebaut w Łodzi ponad półtora roku temu. Przez cały ten czas chodził za mną ten smak i wiedziałam, że muszę kiedyś spróbować zrobić ten tort w domu. Nie było to proste, bowiem na warsztatach używaliśmy wyłącznie profesjonalnych, bardzo wysokiej jakości składników, które nie są tanie i przede wszystkim sprzedawane są w dużych opakowaniach. Do tego tortu potrzebne mi były : puree z marakui, biała czekolada i żelatyna w listkach. Znalazłam w końcu profesjonalny sklep dla cukierników, zgromadziłam odpowiednie fundusze i zakupiłam potrzebne produkty.
Nie jest to klasyczny tort przekładany. Składa się kakaowego bezglutenowego biszkoptu i musu z białej czekolady o smaku marakui. W środku są jeszcze maliny. Pulpa z marakui, której użyłam w tym przepisie, a która jest kluczowe dla całego tortu sprzedawana jest w kartonach o wadze 1 kilograma. Jest to produkt bardzo wydajny bez sztucznych barwników i konserwantów. Można go wykorzystywać na wiele sposobów. Idealny do przygotowania lodów, napojów czy deserów. Po otwarciu spokojnie wytrzyma tydzień w lodówce. Ja zużyłam cały karton i już myślę o zakupie następnego. I nie chwalę go dlatego, że jest to wpis sponsorowany. Przetestowałam go i uważam, że jest wart polecenia. Tort zrobiłam wg przepisu, który przywiozłam z warsztatów, dostosowując go do wymiarów mojej tortownicy z niewielkimi zmianami. 


Tort o smaku marakui  na bazie musu z białej czekolady
(przepis – Akademia Czekolady Barry Callebaut )

Składniki na tortownicę o śr. 24cm

Biszkopt kakaowy (śr.20cm)
  • 90g białka
  • 25g cukru
  • 35g żółtka
  • 85g gorzkiej czekolady
  • 30g masła
  • szczypta chilli

Roztopić w kąpieli wodnej gorzką czekoladę z masłem. Dodać szczyptę chilli, wymieszać i odstawić do przestudzenia.
Ubić na sztywno białka. Nie przerywając ubijania wsypywać porcjami cukier. Po dodaniu ostatniej porcji ubijać jeszcze 2 minuty. Zmniejszyć obroty na najmniejsze i dodać  najpierw żółtko, a następnie przestudzoną do temperatury około 35°C czekoladę z masłem i chilli. Mieszać do połączenia składników. Tortownicę o śr. 20cm wyłożyć papierem do pieczenia (samo dno). Przełożyć do niej masę i wyrównać powierzchnię. Odstawić na 20 minut, a następnie wstawić do piekarnika nagrzanego do 180°C na 12 minut. Upieczony biszkopt po wyjęciu z piekarnika odstawić na 5 minut, a następnie włożyć do zamrażarki.

Mus z białej czekolady i marakui
  • 40g żółtka
  • 50g cukru kryształu
  • 140g pulpy z marakui bez pestek 
  • 250g białej czekolady 
  • 500g śmietanki kremowej  30%tł.
  • 10g żelatyny w listkach
  • 50ml brandy

Namoczyć żelatynę w bardzo zimnej wodzie na 15 minut. Ubić śmietanę ale nie na sztywno tylko do momentu gdy zaczną się tworzyć kręgi. Wstawić do lodówki. Wymieszać żółtka z puree z marakui. Postawić na gazie i cały czas energicznie mieszając podgrzewać do temperatury ok. 80°C. Trzeba bardzo uważać by masa się nie zważyła.  Zestawić z ognia i dodać odciśniętą żelatynę. Mieszać do jej rozpuszczenia, a następnie zalać tą masą białą czekoladą. Mieszać do uzyskania jednolitej masy. Następnie w dwóch porcjach dodać ubitą śmietanę. Za każdym razem delikatnie wymieszać szpatułką. Na końcu wlać brandy i jeszcze raz wymieszać. 

Dodatkowo
  • 150g mrożonych malin
  • drażetki z białej czekolady
  • ażurki czekoladowe
  • kwiatek z opłatka

Tortownicę o średnicy 24cm wyłożyć papierem do pieczenia (samo dno). Na środku umieścić wyjęty z zamrażarki kakaowy biszkopt. Wyłożyć na niego około 1/3 musu. Następnie rozłożyć maliny i przykryć je pozostałym musem. Wyrównać powierzchnię i wstawić do lodówki na 2 godziny.  Po tym czasie Tort powinien już być stabilny) zdjąć obręcz i udekorować tort drażetkami i listkami czekoladowymi. Wstawić do zamrażarki na całą noc. Wyjąć tort na dwie godziny przed podaniem i wstawić do lodówki aby równomiernie  odmarzł. Można podać go również delikatnie zmrożony.

Smacznego :)
Aronia


COMMENTS

6 komentarze:

  1. O matuchno, biała czekolada, marakuja i jeszcze maliny! Chcę teraz, natychmiast :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podesłałabym kawałek ale niestety nic już nie zostało :)

      Usuń
  2. Wow! Piękny i z pewnoscią pyszny!
    Pozdrawiam!
    www.kornikwkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie Nr 1 wśród tortów :)

      Usuń
  3. jeeeeeju, ale pięknie wygląda!! *.*
    I jak musi dobrze smakować :) Same najlepsze smaki.

    OdpowiedzUsuń