Korzenne crumble wiśniowe z lodami stracciatella






Pomysł na takie crumble chodził za mną od dwóch lat. Zawsze  coś stawało na przeszkodzie aby je przygotować. Niewiele brakowało aby sytuacja w tym roku również się powtórzyła. Jednak mimo licznych przeszkód i kłopotów udało się.
Wstałam rano (co miało swoje dobre strony bo w kuchni wietrzonej całą noc było chłodno), zakasałam rękawy i zanim pojechałam do mamy do szpitala, deser był gotowy, sfotografowany i nawet już częściowo zjedzony. Ja swoją porcję odłożyłam i zjadłam po powrocie do domu. 

Było to kilka dni temu, ale dopiero teraz znalazłam chwilę aby napisać post.  Wiem, że wiśnie już się skończyły, ale na pocieszenie dodam, że spokojnie można użyć mrożonych. 


Korzenne crumble wiśniowe z lodami stracciatella 

Składniki na 4 małe kokilki:

Kruszonka:
  • 150g mąki
  • 75g masła
  • 75g cukru
  • 1 łyżka ciemnego kakao
  • 1 łyżeczka przyprawy do piernika

Do miski wsypać mąkę, cukier, kakao i przyprawę do piernika. Składniki wymieszać trzepaczką rózgową. Dodać pokrojone na kawałki miękkie masło i palcami wyrobić kruszonkę.

Wiśnie:
  • 350g wiśni
  • 1 łyżka cukru trzcinowego
  • 2 łyżki soku wiśniowego
  • 0,5 łyżeczki mąki ziemniaczanej
  • szczypta cynamonu

Dodatkowo:

Wiśnie umyć i wydrylowaać dla pewności ręcznie. Przełożyć na sito i pozostawić na godzinę aby sok odciekł. Następnie przełożyć wiśnie do rondla. Wsypać cukier i cynamon. Podgrzewać do zagotowania. smażyć na wolny ogniu około 3 minut. Skrobię ziemniaczaną rozmieszać z dwoma łyżkami  soku wiśniowego (tego, który odciekł) i wlać do wiśni cały czas mieszając. Ponownie doprowadzić do wrzenia. Odstawić do przestygnięcia.

Cztery małe ceramiczne naczynia do zapiekania wysmarować masłem. Rozłożyć wiśnie. Posypać kruszonką. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180°C na 25 minut.
Podać lekko ciepłe z gałką wiśniowych lodów stracciatella.

Smacznego :)
Aronia 


COMMENTS

4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. dzięki :) smakowało też bosko :)

      Usuń
  2. Ależ to bajecznie wygląda :)
    I smaczne też pewnie było.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rzeczywiście było pyszne :) muszę koniecznie powtórzyć :)

      Usuń