Szybkie ciasto z borówkami i kruszonką



Szybkie ciasto z borówkami i kruszonką




    
Tegoroczne lato nieustannie mnie zachwyca.
Czuję jego obecność  bardziej niż kiedykolwiek przedtem.
Wdycham  zapach, ciężki i duszny niczym perfumy.
Szukam cienia w szczycie domu.
Podziwiam pnącą się po drewnianej pergoli winorośl i  wyrośnięte ponad miarę słoneczniki.
Ścinam astry do wazonów i zbieram ostatnie owoce z krzewów.
Popijam miętową lemoniadę i złoszczę się na brzozy sypiące milionami nasion, które wpadają do mojej szklanki...

Słodki zapach dojrzałych owoców wypełnia moją kuchnię.
Obok koszy pełnych soczystych jabłek i słodkich mirabelek stawiam słoiki z domową marmoladą. Zanim zabiorę się za kolejną porcję piekę szybkie ciasto z borówkami....


Szybkie ciasto z borówkami i kruszonką


Ciasta na oleju



ILOŚĆ PORCJI - 16-18

Szybkie ciasto z borówkami i kruszonką - składniki

Ciasto:
  • 4 jajka
  • 200g cukru
  • 1 łyżeczka domowego ekstraktu waniliowego
  • 0,5 szklanki oleju
  • 2 szklanki mąki tortowej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1,5 szklanki borówek amerykańskich

Kruszonka:
  • 100g mąki
  • 75g masła klarowanego
  • 50g cukru

Szybkie ciasto z borówkami i kruszonką - wykonanie

Przygotowanie ciasta:
Borówki opłukać na sicie pod bieżącą wodą i zostawić do odcieknięcia.
Utrzeć jajka z cukrem do białości. Wlać olej i ekstrakt waniliowy i jeszcze przez chwilę ucierać. Przesiać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i ucierać do połączenia składników. Wylać ciasto do wysmarowanej masłem i oprószonej bułką tartą tortownicy o średnicy 26cm. Na wierzchu rozłożyć odsączone borówki.

Przygotowanie kruszonki:
Roztopić masło. Wymieszać mąkę z cukrem i cukrem waniliowym. Wlać roztopione masło i mieszać, aż powstanie  kruszonka. Posypać nią owoce rozłożone na cieście.

Pieczenie:
Wstawić ciasto do piekarnika nagrzanego do temp. 175°C. Piec 45minut (grzanie góra-dół). Wyjąć upieczone ciasto z piekarnika i pozostawić do wystudzenia. Przed podaniem można posypać  cukrem pudrem. 

Szybkie ciasto z borówkami i kruszonką - podobne przepisy

Smacznego :)
Aronia


COMMENTS

91 komentarze:

  1. Pyszne proste szybkie...
    Dziękuję...

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla tego ciasta posadziłam kilka krzaczków borówek na działce :)


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja maliny posadziłam i to był strzał w 10... bo Pani ciasto z malinami wychodzi przepyszne.
      Pozdrawiam ❤

      Ps: Bardzo dziękuję za tak prosty i jakże pyszny przepis 😍

      Usuń
  3. Ciasto super!!! Super łatwe i szybkie. Tylko jeden minus - za szybko znika z talerza. Maz nie potrafil się powstrzymać. Dziękuję za fantastyczny przepis

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja dziekuję za skorzystanie z przepisu i cieszę się bardzo, że smakowało. Też będę jutro piekła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszne ciasto tylko nie wiem dlaczego chwilkę przed wyciągnięciem z piekarnika środek opadł. Piekarnika nie otwierałam przez cały czas pieczenia.

      Usuń
  5. Już wiem co upiekę na weekend dla gości��

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacyjny przepis i ciasto wyszło pysznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To gratuluję bo to nie tylko zasługa przepisu. Wykonanie też jest bardzo ważne :)

      Usuń
  7. Rewelacyjny przepis i ciasto wyszło pysznie. Chcialam zrobić szybkie ciasto z borówkami i ten przepis naprawdę jest strzałem w dziesiątkę. Na pewno jeszcze nie razgo upiekę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakiej wielkości jest zalecana forma do tego ciasta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak jest podane w przepisie tortownica 26cm :)

      Usuń
  9. Te 175 stopni to termoobieg czy góra -dół? Dziś zamierzam piec, wygląda wspaniale😍

    OdpowiedzUsuń
  10. Te 175 stopni to termoobieg czy góra- dół? Ciasto wygląda wspaniale, zamierzam dziś upiec 😋

    OdpowiedzUsuń
  11. Proszę o szybką odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszne, dziękuję za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, żeciasto się udało i smakowało :)

      Usuń
  13. Pyszne, delikatne,Ale tylko z borówka, śliwka za ciężka i ciasto nie jest już tak delikatne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podzielenie się opinią. Na pewno przyda się innym czytelnikowm :)

      Usuń
  14. Suuuper właśnie w piekarniku siedzi nie mogę się doczekać

    OdpowiedzUsuń
  15. Super przepis! Piekę na działce w elektrycznym starym piekarniku! Już zaczyna pachnieć

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie piekę! Przepis super, już zaczyna pachnieć! A sceneria to mały drewniany domek na dzialce i stary elektryczny piekarnik! Mąż zaraz wróci z ogrodu! Mam nadzieję, że zostanie trochę dla wnuków!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to było najczęściej pieczone ciasto tego lata. Sceneria znajoma tylko ja jeszcze tam nie byłam w tym roku. Ciągle brak czasu :)

      Usuń
  17. Ile cukru waniliowego do kruszonki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wg uznania. Zależy też jaki to cukier. Ja robię taki sama i daję go zazwyczaj jedną łyżeczkę :)

      Usuń
  18. Całe jajka czy tylko żółtka?

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy kruszonka po przygotowaniu ma być płynna? Taka mi wyszła, polałam nią ciasto i wstawiłam do piekarnika. Proszę o szybką odpowiedź, czy dobrze zrobiłam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Absolutnie nie. Powinny się utworzyć grudki po wymieszaniu masła z cukrem i mąką.

      Usuń
  20. Czy borówki mogą być mrożone??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze robiłam ze świeżymi. Obawiam się, że ciasto może wyjść zakalcowate.

      Usuń
  21. Ucieramy całe jajka czy tylko zółtka? Za nic nie robią się białe całe jajka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całe jajka. Termin "do białości" jest terminem umownym. Nie oznacza to koloru śnieżnobiałego ale jasnokremowy.

      Usuń
  22. Czy można dać masło 82% do kruszonki?

    OdpowiedzUsuń
  23. To moje pierwsze samodzielne ciasto. Wszyscy zajadali się, aż im się uszy trzęsły i gratulowali mi. Bardzo dziękuję za ten przepis :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie ja również gratuluję udanego wypieku i polecam się z innymi przepisami:)

      Usuń
  24. Ciasto powinno wyjść gęste?

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo proste teraz jest w piekarniku naprawdę najszybszy sposób na ciasto jeszcze go pewnie zrobię nie raz.����

    OdpowiedzUsuń
  26. Czy zamiast oleju można dodać oliwę z oliwek

    OdpowiedzUsuń
  27. Siedzi w piekarniku 😍 Mam nadzieję że wyjdzie pyszne 😁

    OdpowiedzUsuń
  28. Szybciutkie i pyszniutkie 😃. Ciekawe czy można je upiec z malinkami lub wisienkami.

    OdpowiedzUsuń
  29. Pierwszy raz jestem na pani stronie, przepis łatwy, odrazu próbuje,ekstrakt waniliowy zamieniłam na skórkę z cytryny i już ciasto w piekarniku. Mam nadzieję że wyjdzie,bo pachnie na całego 😋 👍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszło puszyste, smaczne ze wspaniałą chrupiącą kruszonką😋😋 mężowi też bardzo smakowało że robię go dzisiaj poraz kolejny 👌

      Usuń
    2. To cieszę się bardzo. Czekam na borówki z własnej uprawy i też będę piec :)

      Usuń
  30. Czy ciasto powinno być tak gęste? 🙂 🙂

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam ciasto jest przepyszne i za szybko znika chcialam je zrobic w dużej formie i nie wiem jakich proporcji użyć proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
  32. Ciasto przepyszne i szybko znika z talerza.

    OdpowiedzUsuń
  33. Czy ciasto można upiec z jeżynami?

    OdpowiedzUsuń
  34. Czy ciasto można upiec z malinami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że tak chociaż sama nigdy nie piekłam z malinami. Na pewno muszą to być owoce świeże.

      Usuń
  35. Witam, mam pytanie, co zrobiłam, źle, bo ciasto po upieczeniu w środku oprócz koloru fioletowego miało teraz kolor zielony???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja mam pytanie jakich owoców Pani użyła. Świeżych czy mrożonych.?

      Usuń
  36. Dziękuję za przepis. ❤
    Ciasto wychodzi za każdym razem.
    Piekę z jagodami malinami i truskawkami.
    Zawsze smakuje obłednie 👍👍👍
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ogromnie, że przepis się sprawdził. Też popróbuję z innymi owocami.

      Usuń
  37. Dziękuję za przepis.
    Ciasto piekę ze świeżych owoców.
    Jutro z rana zrobię z malinami i jagodami, a do tego kruszonka z lukrem arakowym.
    Palce lizać. Polecam ten zestaw ❤

    Pozdrawiam serdecznie 🥰🥰🤩

    OdpowiedzUsuń
  38. Jaka pojemność szklanki ?

    OdpowiedzUsuń
  39. Szklanka 200 ml czy 250ml ?

    OdpowiedzUsuń
  40. Szklanka 200 ml czy 250 ml ?

    OdpowiedzUsuń
  41. Warto czasem przejrzeć inne komentarze. W poprzednim jest podana pojemność 250ml

    OdpowiedzUsuń
  42. Czy można poprosić o proporcje na dużą blachę?

    OdpowiedzUsuń
  43. Czy można zrezygnować z ekstraktu waniliowego albo zastąpić go czymś innym?

    OdpowiedzUsuń
  44. Robiłam wszystko jak w przepisie, a masy było bardzo mało i ciasto nie wyrosło 😔

    OdpowiedzUsuń
  45. Witam, robiłam wszystko jak w przepisie, a ciasta jest bardzo niskie, nie wyrosło, mimo iż piekłam na tortownicy o średnicy 23 cm 😔

    OdpowiedzUsuń
  46. No to jednak nie wszystko tak jak w przepisie. Mniejsza tortownica oznacz większy ciężar owoców na powierzchnię ciasta i być może dlatego nie wyrosło.

    OdpowiedzUsuń
  47. Kruszonka wychodzi plynna jezeli po rozpuszczeniu masla go nie wystudzisz tego nie podano w przepisie a to bardzo ważne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze wlewam zaraz po rozpuszczeniu i jest ok. No ale rozpuszczam na bardzo małym ogniu.

      Usuń
  48. Moje ciasto wyszło bardzo gęste… ale już w piekarniku, zobaczymy efekt za 45minut ☺️

    OdpowiedzUsuń
  49. Super i pyszne ciasto :) zrobilam mężowi na szybko na służbę. Wszyscy chwalili :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Również robiłam z gorącego masła i wyszła mi idealna. Może za mało mąki ?

    OdpowiedzUsuń
  51. Witam, mam pytanie w składnikach kruszonki brak cukru waniliowego ( w przygotowaniu jest ) czy 1 łyżeczka wystarczy czy należy dać więcej ? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  52. Ja bym dała pół łyżeczki.

    OdpowiedzUsuń
  53. czy z mrożonymi jagodami też wyjdzie???

    OdpowiedzUsuń
  54. Przepis wyglada zachęcająco, ciasto w piekarniku ale obawiam się, ze nie wyjdzie. Ciasto z podanych proporcji wyszło bardzo gęste a kruszonka płynna.:(

    OdpowiedzUsuń
  55. Ja dodałam trochę więcej mąki do masła :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Uwaga! :) Moje ciasto wyszło niepokojąco gęste, nie dodałam ostatecznie 1/4 szkl. mąki i dodałam więcej roztopionego masła i wyszło świetnie. Następnym razem dam zdecydowanie mniej cukry i więcej borówek, mieszając je z całym ciastem. Pyyycha!

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ