Warsztaty „Chlebem i solą”




           Od lat piekę sama w domu chleb. Na blogu można znaleźć przepisy zarówno na chleby na drożdżach jak i  zakwasie. Pszenne, żytnie, gryczane i bezglutenowe. Nie brakuje także przepisów na bułeczki. I choć o pieczeniu pieczywa wiem dużo to nie uważam się za eksperta w tym temacie. Dlatego z wielką przyjemnością przyjęłam zaproszenie do Akademii Smaku Bosch w Centrum Domowych Inspiracji na warsztaty pt. „Chlebem i solą”. Organizatorem warsztatów była firma Bosch, a partnerami marki Kupiec i Bonduelle oraz supermarket Frisco.


 


Warsztaty poprowadził Tomek Morawiecki, bloger, muzyk, ekspert od zdrowej żywności i pieczenia chleba. Pasjonat, który godzinami mógłby o tym opowiadać. Człowiek rozdający własnoręcznie wyhodowany zakwas i pragnący zachęcić do domowego wypieku chleba jak najwięcej osób.




Pod jego nadzorem, podzieleni na czteroosobowe grupy wspólnie przygotowaliśmy:
- bułeczki orkiszowe z ziarnami
- chleb żytni na zakwasie z orzechami i figami
- chleb bezglutenowy na zakwasie ryżowym
- placki z mąki z ciecierzycy zwane socca
Moje największe zainteresowanie budził bezglutenowy chlebek ryżowy na zakwasie. Ja do tej pory piekłam go wyłącznie na drożdżach. Chlebek tak mi posmakował, że następnego dnia upiekłam go w domu gdyż dzięki uprzejmości gospodarzy zostałam obdarowana zakwasem ryżowym. Bardzo smaczny okazał się też placek socca przypominający bardziej naleśnik niż pieczywo. Nie potrzeba do niego ani drożdży, ani zakwasu. Odpada również problem z wyrastaniem. Robi się go bardzo prosto. Jak tylko zakupię mąkę z ciecierzycy upiekę  i podzielę się przepisem.



Nie samym chlebem jednak człowiek żyje, toteż do chleba przygotowaliśmy dwie wyśmienite pasty: jedną z  fasoli z dodatkiem czosnku i majeranku, drugą z masła kokosowego, miodu, tymianku i sezamu. Obie smakowały rewelacyjnie.




We wszystkich pracach bardzo pomocny okazał się sprzęt marki Bosch. Szczególną uwagę wzbudzał piekarnik z podgrzewaną szufladą, która świetnie się sprawdza przy wyrastaniu chleba. Wielu uczestników warsztatów już o niej po cichu marzy. Szkoda, że ja swój piekarnik wymieniłam w zeszłym roku. Ale przy następnym remoncie na pewno wezmę go pod uwagę.


Bardzo serdecznie dziękuję organizatorom za zaproszenie, a Akademii Smaku Bosch za zdjęcia.
Poznałam wiele wspaniałych osób i dowiedziałam się dużo ciekawych rzeczy na temat pieczenia chleba. Najważniejsza jest dobra mąka i cierpliwość.
A o tym dlaczego warto piec w domu chleb i co o wypieku chleba sadzą inni blogerzy można przeczytać na stronie Akademii w E-magazynie. Gorąco zachęcam
 http://www.akademiasmakuonline.pl/e-magazyn/25,chlebem-i-sola.html  
 Aronia



Comments

0 komentarze:

Prześlij komentarz

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ