Wiśnie w słoikach bez cukru i soku



Wiśnie w słoikach bez cukru i soku


       W tamtym roku zrobiłam dwa słoiczki na próbę. Miałam pewne wątpliwości czy aby na pewno się przechowają. Okazało się jednak, że moje obawy były nieuzasadnione. Wiśnie doskonale przetrwały się aż do tej pory. Wczoraj zużyłam ostatni słoiczek. Są dobrą alternatywą dla słodkiej konfitury  z wiśni. Doskonale się sprawdzą jako dodatek do drożdżowych ciast, babek piaskowych i kruchych placków.


Wiśnie w słoikach bez cukru i soku

 ILOŚĆ - 4 słoiki o poj. 450ml                                                             ŹRÓDŁO – „Smaki i aromaty”

Wiśnie w słoikach bez cukru i soku-składniki

  • 2kg dojrzałych twardych wiśni
  • 2 łyżki spirytusu

Wiśnie w słoikach bez cukru i soku-wykonanie

Wiśnie umyć, osączyć i usunąć pestki. Przełożyć do garnka i zalać ciepłą wodą. Moczyć przez pół godziny.  Przelać na durszlak ustawiony nad drugim garnkiem, aby zachować wodę z płukania. Po zagotowaniu i osłodzeniu będzie z niej pyszny kompot.
Wiśnie na durszlaku przepłukać pod bieżącą wodą i osuszyć. Układać ciasno w suchych, wyparzonych słoikach (słoik powinien być szczelnie wypełniony owocami).
Z pergaminu wyciąć krążki  tej samej średnicy co wieczka. Moczyć każdy w spirytusie i kłaść na słoikach. Mocno zakręcać wyparzonym, suchym wieczkiem twistowym. Mnie wyszły trzy słoiki o poj. 500ml i jeden mniejszy o poj. 320ml.

Do dużego płaskiego rondla wlać wodę. Włożyć na dno ściereczkę i wstawić słoiki z wiśniami. Podgrzewać na małym ogniu do zagotowania. Pasteryzować 25 minut. Zostawić w garnku na całą noc. Powtórzyć pasteryzację jeszcze przez dwa następne dni, skracając za każdym razem czas pasteryzacji o połowę.
Smacznego :)
Aronia

COMMENTS

10 komentarze:

  1. Muszę wypróbować ten przepis :) Przetwory nie psują się?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też miałam takie obawy jak robiłam je po raz pierwszy, ale nic się z nimi złego nie stało :)

      Usuń
  2. Jestem zaskoczona ale pozytywnie ,genialny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię takie wiśnie co roku. U mnie kolejność jest taka: myję owoce, odsączam, usuwam pestki, napełniam słoiki, zakręcam wieczka bez żadnego papierka namoczonego w spirytusie, pasteryzuję 30 min w temperaturze 90 stopni C, od razu wyciągam z wody, wstawiam do spiżarni i są idealne do ciast, deserów, na kompot itp.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ze sliwkami tez Tak mozna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śliwek nigdy nie robiłam, ale może warto spróbować :)

      Usuń
  5. Robiłam śliwki tym sposobem . Bez papierka i spirytusu,pasteryzowalam częśc sloikow w piekarniku,część tradycyjnie w wodzie.Doskonale się przechowują.Polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podzielenie się opinią. Z pewnością przyda się czytelnikom i mnie również :)W przyszłym roku mam zamiar zrobić tak czereśnie :)

      Usuń

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ