Pierniczki w czekoladzie



Pierniczki w czekoladzie


       Lubię ten przedświąteczny okres , gdy po powrocie do domu wszędzie unosi się zapach cynamonu i czekolady. To znak, że święta coraz bliżej, i że nasz stół w jadalni zastawiony jest licznymi pojemnikami, w których piętrzą się słodkie pyszności: pierniczki, makaroniki, kruche ciasteczka i oczywiście muffinki. Czekają cierpliwie na końcową dekorację. Ozdobione zapakuję do metalowych puszek, a część  podaruję bliskim. 
Na dzisiejszy wpis wybrałam pierniczki dla spóźnialskich, którzy nie nastawili wcześniej ciasta piernikowego. Można je z powodzeniem upiec w ostatnim tygodniu przed świętami. Ciasto jest łatwe w przygotowaniu, doskonale się wałkuje i nie rozpływa zanadto w trakcie pieczenia, a pierniczki po upieczeniu są od razu miękkie. Upiekłam je w kształcie serca i oblałam czekoladą. Użyłam gotowej deserowej polewy de Luxe Dr Oetkera. Wyjęłam z opakowania i  roztopiłam w rondelku. Każde serce nadziewałam na wykałaczkę i zanurzałam w polewie. Po wyjęciu trzeba chwile odczekać , aż polewa trochę obcieknie. Odkładałam na arkusz folii aluminiowej do zastygnięcia. Gotowe pierniczki przekładam do szklanego lub metalowego pojemnika. W ten sposób długo zachowają świeżość.

Pierniczki w czekoladzie - przepis
Składniki na około 85 szt.

Ciasto:
  • 600g mąki pszennej typ 550
  • 100g białej mąki żytniej typ 720
  • 250g miodu
  • 200g brązowego cukru
  • 200g masła
  • 3 jajka
  • 4 łyżki kwaśnej śmietany
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżka stołowa rumu
Do dekoracji:
  • 4 opakowania polewy deserowej 

Roztopić w garnku masło. Dodać miód, cukier, cynamon, przyprawę do piernika i podgrzewać na małym ogniu, aż się wszystkie składniki rozpuszczą. Zdjąć z ognia i ostudzić.
Do przestudzonej masy dodać przesiane mąki, jajka, śmietanę i sodę rozpuszczoną w rumie. Dokładnie wymieszać mikserem do uzyskania jednolitego ciasta. Garnek przykryć lnianą ściereczką i wstawić do lodówki na dwa dni.
Po upływie tego czasu ciasto rozwałkować porcjami  na placek o grubości 0,5 cm i foremką w kształcie serca wycinać pierniczki. Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w odstępach około 2 cm. Wstawiać do piekarnika nagrzanego do temperatury 180°C i piec 12 minut. Ważne, aby nie trzymać pierników dłużej w piekarniku, bo będą twarde. Upieczone przełożyć  na kratę i wystudzić.
W tym czasie przygotować polewę. Rozciąć opakowania i przełożyć polewę do rondelka. Podgrzewać na bardzo małym ogniu, cały czas mieszając, aż się rozpuści. Temperatura polewy nie powinna przekroczyć 75°C.
Pierniczki nabijać pojedynczo na wykałaczkę i zanurzać w polewie. Wyjmować, trzymać chwilę nad rondlem, żeby obciekły i odkładać na arkusz folii aluminiowej do zastygnięcia.
Smacznego :)
Aronia

COMMENTS

2 komentarze:

  1. Zrobiłam ciasto i teraz musi na mnie czekać 2dni :) liczę, że będzie ok. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że się wszystko uda i pierniczki będą smakowały :) czekam z niecierpliwością na informację :)

      Usuń

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ