Muffinki piernikowe na miodzie



Muffinki piernikowe na miodzie


             Wspominałam już kiedyś, że jestem wielką miłośniczką muffinek. Nie może więc zabraknąć ich na naszym świątecznym stole. Te dzisiejsze to takie mini pierniczki. Przepis na nie pochodzi z jakiegoś czasopisma. Miałam kiedyś taki zwyczaj, że wycinałam z rożnych periodyków interesujące mnie przepisy i wklejałam do zeszytu. Tam to właśnie go znalazłam. Troszkę go zmodyfikowałam, zwłaszcza w kwestii ilości proszku do pieczenia. W oryginalnym przepisie było go aż dwie czubate  łyżki stołowe. Wydało mi się to dużo za dużo. Ograniczyłam  jego ilość do jednej płaskiej łyżeczki od herbaty. Dodałam za to  pół łyżeczki sody oczyszczonej.
Podczas  pieczenia mają  tendencje do wyrastania poza foremkę, lepiej jest więc kłaść ciasto na środek foremki i nie rozgarniać za bardzo go na boki. Pełne korzennego aromatu i bakalii  będą wspaniałym dodatkiem do świątecznej kawy.
Upieczone przechowujemy w metalowej puszce, albo pakujemy w celofan.


Muffinki piernikowe na miodzie

Muffinki piernikowe na miodzie - przepis

Składniki na 16 szt.
  • 200g miodu
  • 100g brązowego cukru
  • 150g masła
  • 250g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżeczka przyprawy do pierników
  • 2 łyżki kakao
  • 3 jajka
  • 100g rodzynek
  • 100g posiekanych migdałów
  • 50g kandyzowanej skórki pomarańczowej
Do dekoracji:
  • suszona papaja
  • migdały
  • polewa z gorzkiej czekolady 

W garnku roztopić miód, cukier i masło. Odstawić do ostygnięcia. Wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia i przyprawami. Do płynnego miodu dodać mąkę, jajka, kakao i bakalie. Wszystkie składniki utrzeć na jednolite ciasto.

Formę do muffinek wyłożyć papierowymi papilotkami. Napełniać ciastem do 2/3 wysokości. 

Piec 20 minut w temp. 175°C. Po upieczeniu muffinki przełożyć na kratę kuchenną do wystudzenia.

Roztopić polewę i rozsmarować na muffinkach. Ozdobić migdałami i suszoną papają.

Comments

0 komentarze:

Prześlij komentarz

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ