Cynamonowa szarlotka z pianką



Cynamonowa szarlotka z pianką


     To ciasto składa się z czterech warstw. Pierwszą stanowi spód z kruchego, niezbyt słodkiego ciasta, drugą  soczyste i pachnące cynamonem nadzienie z jabłek. Przykryte jest ono wilgotną pianką, która przy brzegach zamienia się w kruchą bezę. Ostatnią warstwę stanowi kruszonka z ciasta. Smakuje doskonale i znika błyskawicznie. Do nadzienia użyłam jabłek antonówek, na które jest akurat teraz sezon. Poza tym wydaje mi się, że to najlepsza odmiana na szarlotkę. Nie były zbyt dojrzałe, więc nadzienie wyszło chrupiące i soczyste.


Cynamonowa szarlotka z pianką

Cynamonowa szarlotka z pianką-przepis
Składniki:tortownica o śr.26cm

Ciasto:
  • 300g mąki
  • 200g masła
  • 3 łyżki cukru
  • 3 żółtka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Przesiać mąkę na stolnicę   Wsypać cukier  i proszek do pieczenia. Wszystko dokładnie wymieszać. Pokroić  masło w kostkę i rozrzuć na mąkę. Posiekać nożem lub siekaczką składniki tak, aby miały konsystencję kaszy. Dodać żółtka  i  zagnieść szybko ciasto. Powinno być miękkie i luźne. Włożyć na godzinę do lodówki.

Nadzienie:
  • 4 duże jabłka
  • 4 łyżki tartej bułki
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 0,5 szklanki cukru
  • cukier waniliowy

Obrać jabłka i zetrzeć na tarce o dużych otworach. Wsypać bułkę tartą, cynamon i cukier. wymieszać dokładnie.
Odciąć 2/3 ciasta i wyłożyć nim dno i boki tortownicy na wys. ok. 3cm. Rozłożyć równomiernie nadzienie z jabłek.

Pianka:
  • 3 białka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej

Ubić białka z cukrem. Dodać mąkę ziemniaczaną i delikatnie wymieszać. Wyłożyć  na jabłka. 
Resztę ciasta zetrzeć na tarce o dużych otworach  pokrywając nim równomiernie warstwę pianki.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180°C na 40 minut. Upieczone ciasto wystudzić w tortownicy.
Zimne ciasto można posypać po wierzchu cukrem pudrem, ale i bez tego jest dość slodkie. 

Cynamonowa szarlotka z pianką-podobne przepisy
> Orzechowa szarlotka z bezą
> Szarlotka z rodzynkami i serem
> Szarlotka w stylu francuskim

Smacznego :)
Aronia



COMMENTS

4 komentarze:

  1. Zrobiłam ją - właśnie wyjęłam z piekarnika :) Nie mogłam się oprzeć i spróbowałam jeszcze gorącej. Jest PRZEPYSZNA!!!! Jeśli nie masz nic przeciwko, to zamieszczę przepis jutro na moim blogu, oczywiście z podaniem źródła :) Pozdrawiam serdecznie! Na pewno będę tu często zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że szarlotka Ci posmakowała. Będzie mi miło jeśli zamieścisz ten przepis na swoim blogu.
      Pozdrawiam i zapraszam częściej:)

      Usuń
    2. Dziękuję :) Zapraszam do siebie - przepis na szarlotkę już jest :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Prosty przepis i smakowite ciasto, ja dodałam jeszcze garść jezyn do jabłek, goście zjedli jeszcze ciepłe. Napewno nie ostatni raz ten przepis uzylam.

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ