Szybka tarta pomidorowo-bazyliowa ze szparagami



Szybka tarta pomidorowo-bazyliowa ze szparagami

            Znowu doba jest dla mnie za krótka. W zeszłym tygodniu od rana do wieczora piekłam kruche ciasteczka na kiermasz dla skautów, którzy zbierają pieniądze na letni obóz. W sumie upiekłam ponad tysiąc ciasteczek. Wszystkie już zostały starannie zapakowane i czekają na niedzielę. Ale na tym nie koniec. Teraz zabrałam się za ciasteczka lukrowane, a na koniec tygodnia zaplanowałam takie wypieki, które długo stać nie mogą czyli cake popsy, babeczki z kremem i ciasta. Mam nadzieję, że pogoda oraz kupujący dopiszą i uda się zebrać potrzebne fundusze.
Oznacza to jednak, że zupełnie nie mam już czasu na gotowanie. W naszym jadłospisie dominują więc szybkie i proste dania. Wczoraj była to pyszna  tarta na cieście francuskim ze szparagami, pomidorkami koktajlowymi, świeżą bazylią i kremowym serkiem Apetina pomidory-bazylia. My zajadaliśmy się nią w porze obiadowej, ale to doskonałe danie na spotkanie z przyjaciółmi lub uroczystą kolację.


Szybka tarta pomidorowo-bazyliowa ze szparagami

Szybka tarta pomidorowo-bazyliowa ze szparagami
ILOŚĆ PORCJI - 4

Szybka tarta pomidorowo-bazyliowa ze szparagami - składniki

  • 1 opakowanie świeżego ciasta francuskiego
  • 1 opakowanie serka kremowego Apetina pomidory i bazylia
  • 1 pęczek zielonych szparagów
  • 2 jajka
  • 6 pomidorków koktajlowych
  • garść świeżych liści bazylii
  • sól
  • pieprz

Szybka tarta pomidorowo-bazyliowa ze szparagami - wykonanie

Rozgrzać piekarnik do 200°C.
Umyć szparagi, odciąć zdrewniałe końce o brać do 2/3 wysokości.
Rozłożyć ciasto francuskie na papierze do pieczenia. Brzegi posmarować wodą i zawinąć do środka na szerokość około 2cm. Docisnąć widelcem.
Roztrzepać jajka. dodać serek i wymieszać na jednolitą masą. Doprawić solą i pieprzem. Wylać na przygotowane ciasto francuskie. Rozłożyć szparagi i przekrojone na pół pomidorki koktajlowe. Wstawić do nagrzanego piekarnika na 15 minut.
Smacznego :)
Aronia



COMMENTS

2 komentarze:

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ