Wieprzowina z fasolką szparagową i ananasem



Wieprzowina z fasolką szparagową i ananasem


     Jedna szuflada w mojej zamrażarce wypełniona jest po brzegi mrożoną fasolką szparagową z własnego ogródka. Zaczęłam ją uprawiać w zeszłym roku i od razu odniosłam spory sukces. Nie jest to roślina zbyt wymagająca. Można ją uprawiać na grządce lub w pojemniku. Ja na grządce posiałam formę krzaczastą, a w pojemnikach pienną. Fasolki było tyle, że trudno ją było zjeść na bieżąco. Nadmiar został więc zamrożony i jest teraz wykorzystywany przeze mnie albo jako jarzynka do obiadu albo do zapiekanek, bądź też szybkich dań z ryżem.
Przepis pochodzi z miesięcznika „Smaki i aromaty”.



Wieprzowina z fasolką szparagową i ananasem

Wieprzowina z fasolką szparagową i ananasem-przepis

Składniki dla 4 osób:
  • 400g wieprzowiny (u mnie schab karkowy)
  • 4 plastry świeżego ananasa 
  • 250g  fasolki szparagowej świeżej lub mrożonej
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej)
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 szklanki soku ananasowego 
  • 1/3  łyżeczki chilli w proszku
  • 1/2 łyżeczki soli
  • pieprz
  • 4 łyżki oliwy

Zagotować w garnku wodę z solą i szczyptą cukru. Włożyć fasolkę i gotować ok. 10 minut.
W tym czasie pokroić mięso w paski. Mąkę wymieszać z chilli, solą i pieprzem. Oprószyć mięso i wymieszać dokładnie, aby każdy kawałek mięsa był obtoczony w mące z przyprawami. 
Rozgrzać na patelni oliwę. Obsmażyć mięso ze wszystkich stron – na dużym ogniu, ciągle mieszając przez 3 minuty. Przełożyć łyżką cedzakową na talerz.
Wrzucić na patelnie pokrojone na kawałki krążki ananasa. Dodać posiekany czosnek, sos sojowy, odcedzoną fasolkę. Podgrzewać na średnim ogniu przez 3 minuty. Włożyć mięso , ewentualnie wlać sok ananasowy i w razie potrzeby doprawić chilli, solą i pieprzem. Podgrzewać  2 minuty.
Podawać z ryżem ugotowanym na sypko.

Wieprzowina z fasolką szparagową i ananasem-podobne przepisy
> Rolady schabowe z kapustą pekińską i ananasem
> Pieczone żeberka z ananasem
> Kurczak z mango i ananasem

Smacznego :)
Aronia



COMMENTS

4 komentarze:

  1. bardzo fajny przepis.Mam ostatnio ochotę na ananasa własnie w potrawach wytrawnych.Zastanawiam się jak to wieprzowine przerobic na rybę, bo my to rybojady jesteśmy, ale chyba już wiem :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się takie zestawienie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wypróbowałam. Czas przygotowania krótki, przepis prosty, smak rewelacja. Danie zniknęło zanim ugotowałam ryż. Bardzo dziękuję i pozdrawiam.Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuję za skorzystanie z przepisu i proszę zaglądać. Będzie mi bardzo miło :)

      Usuń

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ