wtorek, 26 maja 2015

Szybka tarta pomidorowo-bazyliowa ze szparagami



Szybka tarta pomidorowo-bazyliowa ze szparagami

„Strasznie jestem ostatnio zajęta. W zeszłym tygodniu od rana do wieczora piekłam kruche ciasteczka na kiermasz dla skautów, którzy zbierają pieniądze na letni obóz. W sumie upiekłam ponad tysiąc ciasteczek. Wszystkie już zostały starannie zapakowane i czekają na niedzielę. Ale na tym nie koniec. Teraz zabrałam się za ciasteczka lukrowane, a na koniec tygodnia zaplanowałam takie wypieki, które długo stać nie mogą czyli cake popsy, babeczki z kremem i ciasta. Mam nadzieję, że pogoda oraz kupujący dopiszą i uda się zebrać potrzebne fundusze.

poniedziałek, 25 maja 2015

Wiosenna frittata ze szparagami i rzodkiewką



 frittata ze szparagami i rzodkiewką

„ W mojej kuchni w dalszym ciągu królują szparagi. Sezon na nie jest tak krótki, że staram się go maksymalnie wykorzystać. Ale maj to nie tylko szparagi, to także mnóstwo innych  świeżych warzyw. Młode ziemniaczki, koperek, rzodkiewka.

środa, 20 maja 2015

Krem szparagowy z mascarpone i zielonym groszkiem



krem z białych szparagów


„Połączenie szparagów z mascarpone tak mi zasmakowało, że postanowiłam wykorzystać to połączenie w kolejnym przepisie. Zielone szparagi zamieniłam na białe, bardziej delikatne w smaku, i przygotowałam pyszny krem o gładkiej, aksamitnej konsystencji. Aby uzyskać taką idealną konsystencję po zmiksowaniu zupy dodatkowo przetarłam ją jeszcze przez sito i zaprawiłam serkiem mascarpone, który idealnie się skomponował z białymi szparagami. Uwielbiam ten serek i to  nie tylko w deserach. Poza tym mleko i przetwory mleczne są źródłem łatwo przyswajalnego wapnia, wysokowartościowego białka i witamin z grupy B oraz witamin A i D – dlatego ważne jest by spożywać je każdego dnia niezależnie od wieku.

sobota, 16 maja 2015

Penne ze szparagami w bazyliowo-cytrynowym sosie serowym z mascarpone




„Szparagi, niecierpliwie wyczekiwane wraz z nadejściem wiosny. Przyciągają naszą uwagę na straganach. Jedni omijają je szerokim łukiem a inni na ich widok cieszą się jak małe dzieci. Występują w trzech odmianach: białej,  zielone i fioletowej. Do kuchni zawitały ponad 4,5 tysiąca lat temu. Sprawdzają się zarówno jaka wykwintna przystawka, zdrowy obiad czy też pyszna kolacja. Nie wymagają długiej obróbki termicznej, dlatego dania z nimi można wyczarować dosłownie  w kilkanaście minut. Są niskokaloryczne - 100g to zaledwie 18kcal.  Szparagi to  doskonałe źródło witamin, kwasu foliowego oraz białka. Zawierają także inulinę, naturalny prebiotyk ochraniający nasz układ pokarmowy i usprawniający jego funkcjonowanie. Przypisuje im się właściwości lecznicze i oczyszczające.