Domowy budyń czekoladowy bez laktozy i glutenu



Uwielbiany niemal przez wszystkich deser w wersji dla alergików. Bez laktozy i glutenu. Odkąd do tego grona dołączyłam również ja będzie takich przepisów więcej na blogu.
Ja swój przygotowałam na bazie mleka z nerkowców  ( przy okazji miałam tez twarożek) ale może być każde mleko roślinne. Z dodatkiem dobrej jakości gorzkiego kakao i domowego ekstraktu wanilii bije na głowę taki z torebki. Można zajadać sam albo z ulubionymi dodatkami. Dla mnie idealnym dodatkiem do budyniu czekoladowego są wiśnie. Może to być konfitura wiśniowa albo tak jak w tym przypadku domowa frużelina . Do tego kilka orzeszków nerkowca i gotowe.


Domowy budyń czekoladowy bez laktozy i glutenu

Składniki na 3 porcje:
  • 500ml mleka roślinnego (u mnie z nerkowców)
  • 1 żółtko
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka skrobi kukurydzianej
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka domowego ekstraktu z wanilii
Dodatki:

Odlać pół szklanki mleka. Dodać cukier, kakao, mąkę ziemniaczaną, skrobię kukurydzianą i żółtko. Wszystko dokładnie wymieszać aby nie było grudek.
Pozostałe mleko zagotować wraz z ekstraktem waniliowym. Kiedy mleko zacznie lekko bulgotać wlać cienkim strumieniem zawartość szklanki, cały czas intensywnie mieszając. Ponownie zagotować. Przelać do pucharków lub słoiczków.  Podać z frużeliną wiśniową i orzechami nerkowca.

Smacznego :)
Aronia


COMMENTS

5 komentarze:

  1. Wygląda tak, jak nie powinien wyglądać...:-) Extra!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bosko! ja również uwielbiam takie desery! samo zdrowie

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mogłabym je zajadać codziennie :)

      Usuń