Koktajl warzywno-owocowy ze szpinakiem



koktajl szpinakowy





        
      Smaczny zielony koktajl skomponowany tak, że nie ma potrzeby dosładzania go miodem lub daktylami. Idealny  na wiosenne oczyszczenie, a przy okazji wzbogaci nasz wyjałowiony po zimnie organizm w mnóstwo witamin i minerałów. Ma całkiem sporo błonnika, więc doskonale sprawdzi się jako drugie śniadanie. Bogaty w potas, żelazo, mangan, witaminę C i K doda nam energii i sił witalnych. Ostatnio prawie codziennie taki serwuję nie tylko mojej rodzinie ale także  mamie, która wraca do zdrowia po długiej chorobie.


koktajl szpinakowy

ILOŚĆ PORCJI -4

Koktajl warzywno-owocowy ze szpinakiem - składniki

  • 1 marchewka
  • 1/8 selera
  • 3 liście białej kapusty
  • solidna garść szpinaku
  • 2 jabłka
  • 1 pomarańcza
  • 2 kiwi
  • pół cytryny

Koktajl warzywno-owocowy ze szpinakiem - wykonanie

Wszystkie warzywa umyć. Owoce porządnie wyszorować. Obrać marchewkę, seler, kiwi, cytrynę i pomarańczę. Jabłka przekroić na cztery części i usunąć gniazda nasienne.
Z marchewki, selera, kapusty, jabłek, pomarańczy i cytryny wycisnąć sok w wyciskarce wolnoobrotowej. Do otrzymanego soku dodać pokrojone w kostkę owoce kiwi i szpinak. Zmiksować blenderem ręcznym do uzyskania jednolitej konsystencji. Przelać do szklaneczek i od razu podawać.
Smacznego :)
Aronia


COMMENTS

6 komentarze:

  1. Koktajle ze szpinakiem sa pyszne!
    I ten optymistyczny, wiosenny kolor...
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero niedawno się do nich przekonałam, ale przepadłam :)

      Usuń
  2. Witam serdecznie! Uwielbiam Pani bloga, jako poczatkująca gospodyni jeszcze na niczym się nie zawiodłam. Postanowiłam dopytać Panią o model wyciskarki jaką Pani używa. Szukam właśnie dla swojej rodzinki, między innymi po to, żeby móc korzystać z wszystkich Pani przepisów i nie wiem na co się zdecydować. Jeśli nie chce Pani reklamować na forum konkretnego modelu, może zechciałaby Pani chociaż może mail wysłać? Byłabym baaaaardzo wdzięczna! Szczerze podziwiam i gratuluję przy tej okazji. ( egromala@gmail.com )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za te miłe słowa i cieszę się bardzo, że moje przepisy spełniają Pani oczekiwania. Po takim komentarzu człowiek od razu ma ochotę biec do kuchni by coś nowego przygotować dla swoich czytelników. Co się tyczy wyciskarki to mam Zelmer ZJP1600W i jestem z niej bardzo zadowolona. W ubiegłym roku przepuściłam przez nią blisko 100kg jabłek i dała radę. Korzystam z niej prawie codziennie nie tylko do wyciskania soków ale także przepuszczam przez nią ziemniaki na placki ziemniaczane. To zdecydowanie lepsza opcja niż tarcie. Mogę polecić z czystym sumieniem. Wiem też, że w podobnej cenie ma wyciskarki także Kenwood i w nich dodatkowo można przygotować mleko z migdałów lub orzechów, ale opinie są różne na jej temat. Ja swoją używam już około 1,5 roku bezawaryjnie, a intensywnie ją eksploatuję.

      Usuń
  3. Ślicznie dziękuję! I nadal z zapartym tchem czekać będę na kolejne przepisy, teraz dodatkowo uzbrojona w odpowiedni sprzęt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysłów jest wiele tylko czasu brakuje na opracowanie. Zdecydowanie za dużo mam obowiązków, cóż takie życie. Mam jednak nadzieję, że uda się coś opublikować w najbliższym czasie.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ