Lody jagodowe



Lody jagodowe



     Synoptycy zapowiadają od poniedziałku upały, a na upały  wiadomo najlepsze są lody. Nie mogą to jednak być takie bardzo słodkie i kremowe jakich mamy pełno w sklepach , ale  raczej owocowe. Takie połączenie lodów i sorbentu. Ja wykorzystałam do ich przygotowania mrożone jagody (resztki z poprzedniego sezonu), ale mogą być oczywiście świeże. Nie wiem czy już się pojawiły na targowiskach, w lesie są. Byłam, sprawdziłam, już dojrzały. Mam zamiar znowu zamrozić sporą ilość.
Robienie lodów z mrożonych owoców jest o wiele szybsze.  Po zmiksowaniu w blenderze wszystkich składników otrzymujemy od razu masę lekko zmrożoną i gęstą. Wystarczy tylko trochę pokręcić w maszynce do lodów i gotowe. Ja robię to przy pomocy specjalnej przystawki do robota kuchennego.
Lody są mocno owocowe i niezbyt słodkie. Można je przechowywać w zamrażarce przez tydzień.


Lody jagodowe


Lody jagodowe-przepis

Składniki na 1,5 litra lodów:
  • 250g skondensowanego mleka słodzonego 
  • 350g naturalnego jogurtu greckiego
  • 250g serka mascarpone
  • 500g jagód mrożonych lub świeżych.

Umieścić w blenderze mleko, jogurt i serek. Miksować przez minutę. Dodać mrożone owoce i jeszcze chwilę miksować. Przełożyć gotową masę do maszynki do lodów i mieszać około 30 minut, aż się zamrozi.
Można też, jeśli nie posiadamy maszynki do lodów, przelać mieszaninę do pojemnika i wstawić do zamrażarki. Kilkakrotnie, mniej więcej co pół godziny, wyjąć masę i przemieszać trzepaczką rózgową aby nie wytworzyły się kryształki lodu.
Smacznego :)
Aronia



COMMENTS

2 komentarze:

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ