Cukier pomarańczowy



Cukier pomarańczowy

 
      Suszoną skórkę pomarańczową, o której pisałam kilka dni temu w tympoście, wykorzystałam do zrobienia cukru pomarańczowego. Pachnie obłędnie i ma ładny lekko żółty kolor. Nadaje się doskonale do aromatyzowania ciast i ciasteczek, szczególnie z mąki pełnoziarnistej, nie widać wówczas tak bardzo tych pomarańczowych drobinek. Można by oczywiście rozetrzeć skórkę w moździerzu, ale wymaga to sporo czasu i wysiłku, o wiele prościej jest po prostu zmielić ją w młynku do kawy. Gdy minie sezon na cytrusy i nie będziemy mieć pod ręka świeżych pomarańczy, taki cukier będzie jak znalazł.


Cukier pomarańczowy

Cukier pomarańczowy-przepis


Składniki:
  • 1 szklanka cukru
  • 0,5 szklanki suszonej skórki pomarańczowej 
Suszoną skórkę pomarańczową  zmielić w młynku do kawy. Wymieszać z cukrem. Przesypać do słoiczka i szczelnie zakręcić.

Cukier pomarańczowy-podobne przepisy
> Cukier waniliowy
> Cytrusowe aromaty do ciast
> Domowy ekstrakt waniliowy

Smacznego :)
Aronia


COMMENTS

6 komentarze:

  1. Świetny pomysł..muszę zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  2. cukier prezentuje się niesamowicie. podoba mi się cytrusowa nutka. bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały, też miałam pomysł na taki cukier ale jak zwykle brak czasu. Świetny do wypieków ale i do herbatki bym nie pożałowała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł, skuszę się, akurat świeża dostawa pomarańczy w domu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja ocieram na drobnej tarce świeże pomarańcze,mieszam z cukrem i gotowe.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kopiuje przepis i sam skorzystam.

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ