Babeczki dyniowe z jabłkiem (bezglutenowe)



     W poprzednim poście obiecałam babeczki dyniowe  w wersji bezglutenowej i oto są. Zamiast mąki pszennej użyłam mąki gryczanej, ale może też być kukurydziana. Babeczki będą miały wówczas piękny żółty kolor. Po upieczeniu wydrążyłam delikatnie środki babeczek i napełniłam je startymi , lekko przesmażonymi jabłkami z dodatkiem galaretki pomarańczowej. Posmarowałam po wierzchu dżemem pomarańczowym i udekorowałam bitą śmietaną i smażoną skórką pomarańczową.
Wyszły rewelacyjne. Wilgotne, soczyste i pachnące. Pieknie wyrosły i nie kruszą się, co przy wypiekach bezglutenowych niestety nieraz się zdarza.
Opisane w poprzednim poście babeczki ponczowe były dla mojej rodziny. Te upiekłam dla siebie. Podzieliłam się jednak z domownikami bo nie mogłam patrzeć na ich zazdrosne spojrzenia.




ILOŚĆ SZTUK - 8

Babeczki dyniowe z jabłkiem - składniki
(bezglutenowe)

Ciasto:
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki mąki gryczanej
  • 1/4 szklanki mączki migdałowej
  • 1/2 szklanki puree z dyni
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/4 szklanki syropu klonowego
  • 1/4 szklanki oleju rzepakowego 
  • 1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka  domowego ekstraktu pomarańczowego 
  • skórka otarta z jednej pomarańczy

Nadzienie jabłkowe:
  • 1 duże jabłko
  • 1/2 łyżeczki masła
  • 1 łyżka galaretki pomarańczowej w proszku

Dekoracja:

Babeczki dyniowe z jabłkiem - wykonanie

Przygotowanie ciasta:
Wbić do miski jajko i lekko roztrzepać trzepaczką rózgową. Dodać pozostałe mokre składniki i przez chwilę je ubijać. W drugiej misce wymieszać suche składniki. Przesypać je do mokrych i dokładnie wszystko wymieszać.

Pieczenie:
Metalową formę do muffinek wyłożyć papierowymi papilotkami. Napełnić je ciastem do 2/3 wysokości. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180° na 25 minut. Upieczone babeczki wyjąć na kratę kuchenną i wystudzić.

Przygotowanie nadzienia jabłkowego:
Jabłko umyć, obrać ze skórki i zetrzeć na tarce do ziemniaków. Przełożyć do rondelka. Postawić rondel na gazie i podgrzewać do zagotowania. Zmniejszyć płomień i smażyć jeszcze 3-4 minuty. Następnie wsypać galaretkę i mieszać do jej rozpuszczenia. Odstawić do wystudzenia.

Montaż i dekoracja:
Wystudzone babeczki wydrążyć na głębokość około 1,5 cm i napełnić tężejącą masą jabłkową. Wyrównać  powierzchnię i wstawić na godzinę do lodówki.
Wierzch babeczek posmarować cienko dżemem pomarańczowym.
Dobrze schłodzoną śmietanę ubić na sztywno dodając pod koniec ubijania cukier puder. Przełożyć do worka cukierniczego z okrągłą końcówką o średnicy 1cm i udekorować babeczki. Gotowe babeczki posypać po wierzchu drobno posiekaną smażoną skórką pomarańczową.

Babeczki dyniowe z jabłkiem  (bezglutenowe) - podobne przepisy
Smacznego :)
Aronia


COMMENTS

2 komentarze:

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ