Krem z białego wina



Krem z białego wina


     Właśnie jestem świeżo po konsumpcji tego deseru. Nie mogłam mu się oprzeć. Na szczęście zrobiłam więcej, a więc będzie i po obiedzie. Jadłam jeszcze lekko ciepły i muszę przyznać, że trochę uderzył mi do głowy. A tu zaraz trzeba się brać za obiad. Jego podstawą jest krem angielski zrobiony na bazie białego wina, którym polewa się owoce i całość zapieka. Deser jest pyszny, nie za słodki, przeciwnie lekko kwaśny z mocnym akcentem alkoholu.

Krem z białego wina-przepis
(zmodyfikowany przepis z książki "Kuchnia Mikrofalowa")

Składniki na 4 porcje:
  • 2 jajka
  • 1 żółtko
  • 70g cukru
  • 2 łyżeczki skrobi kukurydzianej
  • 1 łyżeczka domowego ekstraktu waniliowego 
  • 1 szklanka białego półsłodkiego wina
  • sok z połowy cytryny
  • skórka otarta z połowy cytryny
  • 4 łyżeczki likieru z czarnej porzeczki
  • 75g  jagód (mogą być mrożone)
  • 75g  czerwonych porzeczek (mogą być mrozone)
  • 1 łyżeczka masła

Przygotować 4 małe ceramiczne foremki do zapiekania. Posmarować je masłem.
Wbić do rondelka jajka i żółtko. Wsypać cukier i ubić mikserem na puszysty krem. Dodać ekstrakt waniliowy, sok i skórkę otartą z cytryny oraz skrobię kukurydzianą. Wlać wino i dokładnie wymieszać.
Postawić rondelek na małym płomyku gazu i podgrzewać do zagotowania, cały czas mieszając.
Rozłożyć owoce do naczynek do zapiekania ( 4 łyżeczki zostawić do dekoracji).
Skropić każdą porcję 1 łyżeczką likieru porzeczkowego. Polać owoce przygotowanym kremem. Na wierzchu położyć jeszcze  po łyżeczce owoców. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180°C na 15 minut.

Krem z białego wina-podobne przepisy
> Krem czekoladowy z malinami i chili

Smacznego :)
Aronia


COMMENTS

4 komentarze:

  1. Prezentuje się apetycznie, ciekawa jestem jak smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest pyszny, ale dla smakoszy wina. Ma mocno wyczuwalny smak tego trunku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy ta strona musi tak przeskakiwać?!

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ