Dorsz w sosie pomidorowo-cebulowym



Dorsz w sosie pomidorowo-cebulowym


      Dziś udało mi się kupić znakomite filety z dorsza. Nie pamiętam już kiedy je ostatnio jadłam. Powędrowały od razu na stół. Ponieważ nie przepadam za panierowanymi rybami, poszukałam trochę w necie, sprawdziłam stan mojej spiżarni i zabrałam się do dzieła.  Wyszło przepyszne, odrobinę pikantne danie. Na pewno jeszcze nie raz do niego powrócę.


Dorsz w sosie pomidorowo-cebulowym-przepis

Składniki dla 4 osób:
  • 8  kawałków dorsza bez skóry (po2 kawałki na osobę)
  • 2 duże cebule 
  • 2 słoiki krojonych pomidorów o poj, 340ml każdy
  • 2 papryczki chili wielkości palca
  • 1 cytryna
  • 2 łyżki octu cytrynowego
  • 50ml oliwy z oliwek 
  • pieprz czarny młotkowany z kolendrą
  • sól

Opłukać rybę, posolić i skropić sokiem z cytryny.
Obrać cebule i pokroić w drobna kostkę. 
Papryczki chili umyć, pozbawić gniazd nasiennych i drobno posiekać. Rozgrzać oliwę w płaskim rondlu.
Zeszklić na niej cebulę i papryczki chili. Dodać pomidory i dusić razem około 15 minut. Sos doprawić solą, pieprzem z kolendrą i octem. Włożyć kawałki dorsza i dusić w sosie ok. 15 minut, aż ryba będzie miękka. 
Dobrym dodatkiem do niej będzie ryż na sypko i surówka z selera.

Dorsz w sosie pomidorowo-cebulowym-podobne przepisy
> Dorsz ze świeżą bazylią i oliwkami
> Filet z dorsza z białymi szparagami w ziołowym sosie serowym

Smacznego :)
Aronia

COMMENTS

2 komentarze:

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ