Muffinki czekoladowo-bananowe



Muffinki czekoladowo-bananowe


             W koszyczku z owocami leżały sobie dwa banany. Z każdym dniem robiły się coraz bardziej brązowe i nie było chętnego by je zjeść. Obok w garnuszku roztopiona przez pomyłkę tabliczka gorzkiej czekolady cierpliwie czekała na wykorzystanie. I jeszcze  te poświąteczne resztki orzechów włoskich przekładane z miejsca na miejsce bo jest ich za mało aby upiec coś sensownego. W końcu postanowiłam  zrobić z tym porządek. Było już dość późno, a więc musiało to być coś prostego i szybkiego.  Już się zapewne domyślacie co mam myśli. Oczywiście, że   muffiny. Przecież to mój ulubiony rodzaj słodkiego wypieku.
W ten sposób udało mi się zagospodarować trochę produktów i nic się nie zmarnowało. Później przypomniało mi się, że robiłam już kiedyś babeczki bananowe .  Jest jednak trochę inaczej bo tym razem użyłam wyłącznie mąki pszennej pełnoziarnistej.


Muffinki czekoladowo-bananowe

Muffinki czekoladowo-bananowe-przepis

Składniki na 20szt.
  • 100g gorzkiej czekolady
  • 100g masła
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki brązowego cukru
  • 2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 2 dojrzałe banany
  • 1/2 szklanki posiekanych orzechów pecan
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  •  1 łyżeczka domowego ekstraktu z wanilii

Czekoladę stopić razem z masłem w kąpieli wodnej. Ubić jajka z cukrem na puszystą masę. Cały czas ucierając dodać rozgniecione widelcem banany, stopione masło i ekstrakt waniliowy. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i przesiać do masy. Wymieszać szpatułką. Na końcu dodać jeszcze posiekane orzechy. Całość jeszcze raz zamieszać. 
Metalową formę do muffinek wyłożyć papierowymi papilotkami. Napełnić je ciastem do 3/4 wysokości. Piec 20 minut w temp. 180°.
Upieczone wyjąć na kratę kuchenną i wystudzić.

Muffinki czekoladowo-bananowe-podobne przepisy
Muffinki piernikowe na miodzie

Smacznego :)
Aronia


COMMENTS

9 komentarze:

  1. uwielbiam muffiny czekoladowe, banan musi im nadawać ciekawy smak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja czasem specjalnie kupuje przejrzale banany na ciasto. Uwielbiam wypieki z ich dodatkiem i jestem pewna, ze te muffiny nie bylyby wyjatkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie pokazane na zdjęciu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, staram się podnosić moje umiejętności fotograficzne.

      Usuń
  4. takie muffinki to chyba najsmaczniejszy sposób na wykorzystanie dojrzałych bananów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam pytanie odnośnie proszku do pieczenia, czy 1/5 łyżeczki naprawdę wystarczy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, oczywiście że nie wystarczy. Wkradł się błąd. Powinno być 1,5 łyżeczki. Dziękuję za zwrócenie uwagi i przepraszam za tę pomyłkę. Mam nadzieję, że to nie zniechęci Panią/ Pana do upieczenia tych muffinek. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. Na pewno nie zniechęci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo się cieszę i życzę udanych wypieków :)

      Usuń

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ