Grillowana cukinia z czosnkiem i kurkami



Grillowana cukinia z czosnkiem i kurkami

     
     Rzadko tego lata jeżdżę na swoja leśną działkę. Ostatnie dwa miesiące intensywnie pracowałam przygotowując przepisy na zlecenia. Z początku praca przebiegała bez zakłóceń, ale pod koniec zaczęły się schody. Ciągłe niezapowiedziane wyłączenia prądu strasznie utrudniały mi pracę. Na dodatek zalałam wodą klawiaturę laptopa i musiałam kupić nowy bo nie miałam na czym dokończyć zlecenia. Wgranie wszystkich programów też zajęło niestety trochę czasu. Jakby jeszcze tego było mało jedna z moich lodówko-zamrażarek  z elektronicznym sterowaniem zaczęła wariować po tych przerwach w dostawie prądu i przez kilka dni ciągle to wyjmowałam z niej i upychałam w innych, to znowu do niej przekładałam produkty. Już miałam wezwać serwis gdy nagle coś mnie tknęło i przełączyłam ją do innego gniazda. Na szczęście okazało się, że musiało ono ulec uszkodzeniu podczas jednej z burz i to one było przyczyną złej pracy lodówki a nie uszkodzenie panelu sterowniczego. Przynajmniej w tym przypadku obyło się bez wymiany sprzętu.

W przerwie między jednym zleceniem a drugim udało mi się co prawda spędzić na działce  tydzień, później jednak wpadał tam po pracy jedynie Staś głównie po to by sprawdzić czy burza nie powaliła jakiegoś drzewa i czy nasza drewniana chatka jeszcze stoi. Z jednej z takich wypraw przywiózł mi trochę kurek, które zebrał wokół domu. Nie było tego dużo,  ale nie mogłam też pozwolić na to aby się zmarnowały.
Miałam akurat w lodówce dwie młode cukinie zakupione rano na targu bez specjalnego przeznaczenia. Połączyłam to ze sobą dodając jeszcze czosnek i wyszło pyszne lekkie danie doskonałe zarówno na przystawkę , obiad lub kolację.


Grillowana cukinia z czosnkiem i kurkami
ILOŚĆ PORCJI - 2

Grillowana cukinia z czosnkiem i kurkami - składniki

  • 2 młode cukinie
  • 200g kurek
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 gałązka natki pietruszki
  • 3-4 łyżki oliwy
  • sól, pieprz do smaku

Grillowana cukinia z czosnkiem i kurkami - wykonanie

Kurki oczyścić, opłukać i osączyć na sicie. Cukinie pokroić w plastry tej samej grubości i skropić oliwą. Czosnek obrać i pokroić w plasterki.
Rozgrzać patelnię grillową. Ułożyć plastry cukinii i grillować po 2-3 minuty z każdej strony, aż będą lekko brązowe. Cukinia powinna być miękka i jędrna.
Na drugiej patelni rozgrzać 2 łyżki oliwy. Wrzucić osączone kurki i usmażyć na złoto dodając pod koniec smażenia pokrojony w plasterki czosnek.
Przygotować dwa talerze. Rozłożyć plastry grillowanej cukinii. Na środku położyć usmażone kurki z czosnkiem.  Posypać natką pietruszki. Doprawić solą i świeżo zmielonym czarnym pieprzem.

Smacznego :)
Aronia

COMMENTS

10 komentarze:

  1. super pomysł! cukinię z grilla uwielbiam, a już nie wspominając o kurkach, które zdecydowanie są moim faworytem wśród grzybów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie kurki też zdecydowanie na pierwszym miejscu :)

      Usuń
  2. No to faktycznie miałaś przygody... ale efekt, to także ten przepis, także korzyści też są :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj miałam, wyjątkowo pod górkę jak nigdy wcześniej :)

      Usuń
  3. Same sezonowe delicje :) chętnie bym to zjadła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurki w lesie są (byłam i sprawdziłam), cukinii na targu zatrzęsienie, zachęcam więc do wypróbowania :)

      Usuń
  4. Super połączenie. Musi być bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przepadłam. Od tygodnia tworzę przepisy tylko z cukinii i kurek :)

      Usuń

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ