Tarteletki z winogronami i figami



Tarteletki  z winogronami i figami

 
      Spytano mnie dlaczego nie piekę ciast z winogronami, których jest przecież sporo w ogrodzie. Nie bardzo umiałam odpowiedzieć na to pytanie, ale dało mi to trochę do myślenia.  W efekcie powstały te oto właśnie tarteletki. Zrobiłam je z kruchego, miękkiego ciasta i wypełniłam winnym kremem. Do dekoracji wykorzystałam ciemne winogrona i świeże figi, które właśnie pojawiły się w sklepach. Przyjemnie chrupią podczas jedzenia.

Tarteletki  z winogronami i figami-przepis
(inspiracja - "Kolekcja kuchni włoskiej-ciasta i placki")
Składniki na 10szt:

Ciasto:
  • 225g mąki
  • 1 jajko
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 75g cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 75g masła
  • szczypta soli
  • masło do wysmarowania foremek

Przesiać do miski mąkę, dodać cukier, cukier waniliowy, jajko, proszek do pieczenia, sól i miękkie masło. Składniki wymieszać przy pomocy miksera. Przełożyć na posypaną mąką stolnicę i zagnieść. Zawinąć w folię i włożyć na godzinę do lodówki.
Rozwałkować ciasto na placek na grubość ok. 3-4mm. Wykrawać krążki o średnicy większej o 2cm niż średnica foremek do tarteletek. Kłaść krążki na wysmarowane masłem foremki i lekko docisnąć do dna i brzegów. Nakłuć ciasto widelcem. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180°C na 15 minut. Wyjąć z foremek zaraz po upieczeniu i wystudzić na kracie kuchennej.

Krem:
  • 3 żółtka
  • 3 łyżki cukru
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 150ml soku z jasnych winogron
  • 150ml białego wytrawnego wina

Ubić żółtka z cukrem na puszysty kogel mogel.  Dodać mąkę i wymieszać. Podgrzać sok z winem i powoli wlewać do masy cały czas mieszając. Postawić na małym ogniu i podgrzewać do zagotowania, wciąż mieszając. Zestawić i wystudzić.

Do dekoracji:
  • kiść małych winogron (u mnie z własnego ogródka)
  • 2 świeże figi
  • 2 łyżki galaretki cytrynowej w proszku
  • 1/3 szklanki wody

Posmarować wierzch tarteletek przestudzonym  kremem. Ułożyć na nim winogrona i cząstki fig. Rozpuścić galaretkę w gorącej wodzie. Gdy zacznie tężeć posmarować nią owoce aby dłużej zachowały świeżość.
Smacznego :)
Aronia


COMMENTS

2 komentarze:

  1. Na pewno wyśmienicie smakują;) urzekł mnie ten krem;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Są śliczne,ostatnio robiłam podobne z kremem migdałowym,ale brakuje mi czasu na publikację.Pozdrawiam....

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ