Chleb słonecznikowy z automatu




     
              Z początku nie byłam do niego za bardzo przekonana, ale w sytuacji gdy cierpię na zupełny brak czasu albo przeziębienie , automat do chleba świetnie się sprawdza. Wystarczy załadować składniki, a po trzech godzinach wyjmujemy świeży pachnący chlebek. Skórka nie jest może tak bardzo chrupiąca jak w przypadku tradycyjnego wypieku, ale nie można mieć wszystkiego. Do wypieku użyłam automatu marki typ Moulinex OW1101.



Chleb słonecznikowy z automatu - przepis

Składniki na 1 bochenek o wadze ok. 800g
  • 400g mąki pszennej chlebowej typ 750
  • 50g mąki żytniej razowej
  • 1,5 łyżeczki suszonych drożdży
  • 1 łyżeczka soli
  • 3/4 szklanki maślanki w temp. pokojowej
  • 1/2 szklanki letniej wody
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 50g pestek słonecznika

Do pojemnika z maszyny wlać wodę, maślankę i olej. Wsypać oba rodzaje mąki, drożdże i sól. Ustawić program 1, (waga 750g, poziom zrumienienia skórki średni). Po sygnale dźwiękowym dodać pestki słonecznika. Upieczony chleb najlepiej od razu wyjąć z pojemnika, usunąć mieszadło i wystudzić na kracie kuchennej.

Chleb słonecznikowy z automatu - podobne przepisy
Chleb pszenny z ziemniakami
Chleb pszenny z ziarnem orkiszu
Chleb sezamowy
Chlebek pomidorowy z oliwkami i bazylią
Chleb piwny z suszonymi śliwkami
Chleb z jabłkami i serkiem
Chleb z płatkami owsianymi
Chleb z siemieniem lnianym
Chleb z pestkami dyni
Razowiec pszenno-gryczany

Smacznego :)
Aronia

COMMENTS

6 komentarze:

  1. Cudowny *.* Aż nabrałam ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moim domownikom tak posmakował, że ostatnio tylko taki piekę:)

      Usuń
  2. kurcze mam całą masę dobrych (tak mi się wydaje) przepisów na chleb z maszyny ale zawsze obojętnie co bym nie robiła mimo że pięknie rośnie to później opada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku też tak miałam,. Trzeba eksperymentować na konkretnym przepisie, zmieniając program na krótszy, bądź też zmniejszając ilość drożdży.

      Usuń
  3. Czy zamiast suszonych drożdży można dać świeże? Jeśli tak to ile?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zawsze używam suszonych, ale oczywiście można :) wg przelicznika to wyjdzie jakieś 10g, ale to trzeba poeksperymentować i dostosować do własnej maszyny :)

      Usuń

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ