Tarta truskawkowo-bananowa





       Lubię łączyć różne smaki w wypiekach. Mam kilka swoich ulubionych połączeń, jak choćby kawa i likier migdałowy, albo wiśnie i czekolada. Próbuję też ciągle nowych zestawień. Tak jak dziś. Banany i truskawki. Wiedziałam , że ten duet doskonale się sprawdza w koktajlach mlecznych. Właśnie wczoraj,  gdy go robiłam przyszedł mi do głowy taki pomysł by wykorzystać go do tarty, a ściślej rzecz ujmując do  masy stanowiącej jej wypełnienie. Akurat przywiozłam pierwsze truskawki z mojej działki, świeże i pachnące.
Mam dwa gatunki. Jedne są słodkie, małe i ciemnoczerwone, doskonałe do przetworów to właśnie ich użyłam do przygotowania masy. Drugie duże, mniej słodkie i jasnoczerwone. Nimi udekorowałam tartę. Jeżeli lubicie takie połączenie, możecie dać więcej bananów, można też wykorzystać je do dekoracji, gdy tarta będzie od razu jedzona. Ja przemyciłam zaledwie jednego banana, bo chłopcy po prostu ich nie lubią.



ILOŚĆ PORCJI: 16-18

Tarta  truskawkowo-bananowa - skłdniki

Ciasto
  • 275g mąki
  • 200g zimnego masła
  • 100g cukru pudru
  • 15g ciemnego kakao
  • 1 jajko

Masa truskawkowo-bananowa
  • 200g truskawek
  • 1 banan
  • 200ml jogurtu naturalnego
  • 200ml śmietany kremówki o zaw. tł. min 30%
  • 5 łyżeczek żelatyny
  • 70ml zimnej wody

Dekoracja
  • 600g świeżych truskawek
  • 2 łyżeczki galaretki truskawkowej
  • 1/4 szklanki gorącej wody

Tarta  truskawkowo-bananowa - wykonanie

Przygotowanie ciasta:
Przesiać mąkę na stolnicę. Dodać pokrojone na kawałki masło, kakao, cukier i jajko. Posiekać wszystko nożem i zagnieść szybko kruche ciasto. Włożyć do naczynia, przykryć pokrywką i wstawić do lodówki na pół godziny.

Pieczenie:
Okrągłą formę o śr. 26cm wysmarować masłem. Schłodzone ciasto rozwałkować na placek o średnicy większej niż dno tarty, nawinąć na wałek i przenieść do  formy.  Docisnąć do dna i boków. Nakłuć widelcem i przykryć kawałkiem papieru do pieczenia, na który wysypać ceramiczne kuleczki (może być też suchy groch). Wstawić do nagrzanego do 200°C piekarnika na 15 minut. Następnie usunąć papier z kuleczkami i piec jeszcze 10 minut. Gotowy spód wystudzić w formie (najlepiej z wyjmowanym dnem).

Przygotowanie masy truskawkowo-bananowej:
Umyć owoce. Z truskawek usunąć szypułki i pokroić na kawałki. Obrać banana i pokroić w plasterki.
Zalać żelatynę zimną wodą i zostawić do napęcznienia, a następnie podgrzać do rozpuszczenia.
Dobrze schłodzoną śmietanę ubić na sztywno. Zmiksować truskawki z bananem i jogurtem naturalnym. Dodać chłodną żelatynę i wymieszać. Następnie dodać ubitą śmietanę i ponownie wymieszać. Gotową masę wylać na upieczony spód. Wyrównać powierzchnię i wstawić do lodówki aby masa stężała.

Dekoracja:
Zalać galaretkę gorącą wodą, wymieszać  i zostawić do wystudzenia. 
Umyć i odszypułkować truskawki. Pokroić na plasterki. Powierzchnię tarty posmarować tężejącą galaretką i ułożyć plasterki truskawek. Pozostałą galaretką posmarować po wierzchu truskawki aby dłużej zachowały świeżość. Wstawić na pół godziny do lodówki.

Tarta  truskawkowo-bananowa - podobne przepisy:

> Tarta z pianką malinową i owocami

Smacznego :)
Aronia


COMMENTS

3 komentarze:

  1. Wygląda cudownie - ten różowiutki i krem i soczyście czerwone truskawki... Coś pysznego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Często pijam koktajle bananowo-truskawkowe i bardzo je lubię! Ta tarta na pewno by mi zasmakowała :)

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ