Babka jogurtowa





         Ta smaczna i soczysta babka w tym roku zagościła na naszym stole wielkanocnym. I chociaż wydawać by się mogło, że będzie to dość ciężkie ciasto, w rzeczywistości babka jest delikatna, lekka i wilgotna. Z powodzeniem można ja upiec wcześniej gdyż długo zachowuje świeżość. Gotową babkę oblałam lukrem zrobionym z cukru pudru i jogurtu. Nie jest on wtedy taki przezroczysty i ma lekko kwaskowaty smak. Dodatkowo aby uzyskać ładny żółty kolor dodałam do niego kurkumy.


Babka jogurtowa-przepis
Składniki: karbowana forma z kominkiem śr.22cm

Ciasto:
  • 4 jajka
  • 250g cukru
  • 150g miękkiego masła
  • 250g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka likieru pomarańczowego
  • 250g jogurtu greckiego

Utrzeć masło na puch. Cały czas miksując  na najwyższych obrotach dodać w 4 porcjach  cukier i jajka. Jeśli masa się zważy nic nie szkodzi. Zmniejszyć obroty i dodawać kolejno cały czas ucierając mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia ,jogurt i na końcu likier pomarańczowy. Wszystko dokładnie wymieszać. 
Formę do babki wysmarować dokładnie roztopionym masłem i wysypać bułką tartą lub kaszą manną. Przelać ciasto do formy. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 160°C. Po 15 minutach zwiększyć temperaturę do 180°C i piec jeszcze 35 minut. Przed wyjęciem sprawdzić patyczkiem (powinien być suchy), czy ciasto się upiekło. 
Gotowe ciasto lekko przestudzić w formie, a następnie wyjąć na kratę i wystudzić.

Lukier:
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 łyżka jogurtu greckiego
  • szczypta kurkumy

Cukier puder utrzeć z jogurtem i polać ciasto. Jeśli chcemy mieć ładny żółty kolor lukru można dodać szczyptę kurkumy.

Babka jogurtowa-podobne przepisy

Smacznego :)
Aronia


COMMENTS

33 komentarze:

  1. w takiej babce można się zakochać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna babka! ;)
    Dzisiaj skorzystałam z przepisu i wyszła mi pyszna, mięciutka i wilgotna, polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się bardzo, że babka się udała i smakowała :) dziękuję za pozostawienie komentarza i podzielenie się opinią :)

      Usuń
  3. Piekłam dziś babkę z tego przepisu. Faktycznie prosta i szybka. Pięknie wyrastała. Niestety po wyłączeniu piekarnika i zostawieniu uchylonych drzwiczek zaczęła się marszczyć i zrobił się okropny zakalec. Nigdy taki mi jeszcze nie wyszedł. Dziwne gdyż sprawdzałam przed końcem pieczenia patyczkiem i był całkowicie suchy. Piekłam 5 minut dłużej niż w przepisie w formie silikonowej z kominem. Nigdy nie spotkała mnie taka sytuacja a mam za sobą masę upieczonych ciast. U mnie babka nie wyszła, może jeszcze kiedyś wypróbuję ten przepis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi przykro, że babka się nie udała :) Nigdy nie miałam z nią żadnego problemu. Zawsze piekę w metalowej formie. Może składniki nie zostały dobrze wymieszane.

      Usuń
    2. Nie wiem w czym tkwił problem, po upieczeniu zakalca byłam taka nieszczęśliwa, że pocieszyłam się oponkami, które wyszły rewelacyjnie :) Dziś powtórka z rozrywki i podchodzę do próby upieczenia tej babki kolejny raz. Dam znać jak wyjdzie :) Pozdrawiam

      Usuń
  4. Żeby babka sie nie przekleiła do formy nalezy wyjąć od razu po upieczeniu, czy poczekać aż całkowicie ostygnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zostawiam na około 5 minut w formie i potem wyjmuję na kratę kuchenną. Piekę zawsze w metalowej formie :)

      Usuń
  5. Właśnie piekę tę babkę. Mam nadzieje że wyjdzie. Mój 4 letni syn mi pomagał. Napisze jak się upiecze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zabieram się rano za zrobienie babki.Chcę ją wypróbować jak się upiecze, ponieważ chcę ją upiec na święta.Z wyglądu babka jak malowanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że wszystko pójdzie dobrze :) powodzenia :)

      Usuń
  7. Czy zamiast likieru można dodać do ciasta aromat pomarańczowy ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście, że można, tylko ja bym dała nieco mniej :)

      Usuń
  8. Czy jogurt grecki można zastąpić jakimś innym?? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Będę piekła dziś tą babkę,mam taką samą foremkę więc myślę,że będzie dobrze :),ale nie mam nic pomarańczowego dodam zatem cytrynkę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziewczyny, nie wiem o co chodzi, ale piekłam dzisiaj tą babkę i takiego zakalca nie widziałam nigdy :( właściwie, to teraz sie dowiedziałam co znaczy zakalec, bo nigdy w żadnych ciastach mnie to nie spotkało, zastanawiam sie gdzie tkwi błąd? może to ten jogurt? dałam grecki, tak jak w przepisie. Zaraz zabieram się za zwykłą piaskową babę, bo wstyd jak nie wiem przed rodziną :)

    Małgorzata

    OdpowiedzUsuń
  11. No to moja babka przebiła wszystkie. Opadła, zanim jeszcze skończyła sie piec. Przy czym dodam, że wszelkie procedury zostały zachowane :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Babka jest przepyszna wypróbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. powiem szczerze, że nie wiem dlaczego niektórym osobom ta babka sprawia tyle problemu:) mnie się nigdy zakalec nie zrobił. Nie jest to chyba wina przepisu, bo inne osoby nie mają z nią problemu.

    OdpowiedzUsuń
  14. A może to jest wina temperatury? Nie powinno być najpierw 180?

    OdpowiedzUsuń
  15. ja większość babek piekę najpierw w niższej temperaturze, żeby równo wyrosły i nie popękały, a dopiero później zwiększam temp. Każdy jednak musi dostosować temp. do własnego piekarnika bo wiadomo, że te termostaty nie zawsze dobrze działają i teperatura w piekarniku nie zawsze jest zgodna z tym co nastawimy. Już nie raz się o tym przekonałam, a mam doświadczenie z kilkoma piekarnikami.

    Jeśli zaś chodzi o ten zakalec, to z mojego doświadczenia wynika, że jak się dodaje do ciast ucieranych płynne składniki w postaci joguru, mleka, oleju, roztopionego masła czy też alkoholu to podstawą jest dokładnie wymieszanie i tu bym się dopatrywała przyczyny.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeśli chodzi o polewę to sam jogurt naturalny , cukier i kurkumę wymieszać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, gdyby było za gęste to dać nieco więcej jogurtu ale lukier nie może być za rzadki, żeby nie spłynął z babki

      Usuń
  17. zrobiłam na święta, potwierdzam wyszła pyszna. Dawno szukałam przepisu idealnego i w końcu na taki się tutaj natknęłam. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ogromne dzięki za ten budujący, w kontekscie tych wcześniejszych, komentarz. Jest potwierdzeniem, że z przepisem wszystko w porządku i na pewno będzie pomocny dla innych przy wyborze :) jeszcze raz serdeczne dziękuję i zapraszam do korzystania z innych przepisów :)

      Usuń
  18. WITAM.cZY Z TEGO PRZEPISU MOZNA UPIEC MALE BABECZKI? JAKI BYLBY CZAS PIECZENIA?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że tak, chociaż ja nie piekłam. Jeśli chodzi o czas to ja zazwyczaj piekę babeczki 25-30 minut. Po tym czasie proponuję sprawdzić patyczkiem i ewentualnie wydłużyć nieco czas pieczenia.
      Powodzenia i proszę dać znać jak wyszło :)

      Usuń
  19. Pierwszy raz wyszedł mi zakalec.

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM

Instagram

OBSERWUJ